Leona Lewis最新好聽的英文愛情歌曲:Lovebird愛情鳥

Leona Lewis是一名擁有多白金銷量,身價過億的歌手。獲得過3個格萊美獎提名,一個金球獎提名。她因奪得2006年第

0

 

Leona Lewis是一名擁有多白金銷量,身價過億的歌手。獲得過3個格萊美獎提名,一個金球獎提名。她因奪得2006年第三屆英國電視選秀X-Factor冠軍而成名,而她同樣也是第一位贏得此選秀的女選手。200812月,她被Billboard雜誌評為"最佳新人"。迄今為止,Leona的專輯世界銷量已經超過了1000萬張,首張專輯在英國擁有10白金的認證。Lovebird fly away....我上百遍的想到了愛情鳥,飛走了。

Lovebird by Leona Lewis 中英歌詞對照:

Oh oh
I will lay down next to you
我會躺在在你身旁
Stay in bed all afternoon
整個下午都不離開床
We were birds of a feather
我們曾是一丘之貉
We were always together
我們形影不離
And I never will forget
我永遠不會忘記
All the little things you said
你說過的點點滴滴
And that beautiful summer, used to call me a love bird
那個美好的夏天你曾叫我你的愛情鳥
But the time went on, the wait is blown, and I have gone
但時不待人我也已經離去
And a scar that I feel in 
內心已有了傷痕
And my wings have been broken
我也已經折翼
And I can't believe
我不能相信
That I would ever want to be set free
我會想要擺脫你而獲得自由
But I just can't stay
但我就是不能再停留
So your lovebird's flyin' away
所以你的愛情鳥已經飛走了
Your lovebird's flyin' away away
你的愛情鳥已經飛走
Is my heart's been stuck in a cage
被困在籠子裡的是我的心嗎
I sing my song, so pretty
我就這樣優美地唱著
Dum, dum, diddy
噠噠滴滴

And I miss you everyday
我每一天都用來想念你
But there's nothing left to say
但已沒有什麼好說了
I want the world in my feet
我想要我的世界堅實地被我踩在腳下
Even if it's bittersweet
即使有苦有甜
Wanna stand on my own and
也想要靠我自己
Put my heart in my own hands
我的心跳自己掌控
Cause I've began to see that you and me are different breeds
因為我逐漸看清你我不是一路人
So I gotta believe in
所以我只能相信自己
Gotta get back to breathing
必須重能自由地呼吸
And I can't believe
我不能相信
That I would ever want to be set free
我會想要擺脫你而獲得自由
But I just can't stay
但我就是不能再停留

So your lovebird's flyin' away
所以你的愛情鳥已經飛走了
Your lovebird's flyin' away away
你的愛情鳥已經飛走
Is my heart's been stuck in a cage
被困在籠子裡的是我的心嗎
I sing my song, so pretty
我就這樣優美地唱著
Dum, dum, diddy
噠噠滴滴

And you'll always be
你將永遠是
A part of me
我的一部分
You made me who I am
你成就了我
But I gotta say I'm not afraid to test my wingspan
但我不畏懼展開我的雙翼
Cause it seems when you love something
因為你愛一件東西
Let it go, let it go, let it go
就應該放手放開手
Open up the gate
打開束縛它的牢籠

So your lovebird's flyin' away
所以你的愛情鳥已經飛走了
Your lovebird's flyin' away away
你的愛情鳥已經飛走
Is my heart's been stuck in a cage
被困在籠子裡的是我的心嗎
I sing my song, so pretty
我就這樣優美地唱著
Dum, dum, diddy
噠噠滴滴

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()