甜美清新英語小情歌:Call Me Maybe

加拿大偶像季軍Carly Rae Jepsen輕快節奏俏皮新單《Call Me Maybe》,Justin Bieber力挺的新人——

0

 

加拿大偶像季軍Carly Rae Jepsen輕快節奏俏皮新單《Call Me Maybe》,Justin Bieber力挺的新人——Carly Rae Jepsen是一位來自加拿大的女歌手。Carly Rae Jepsen略帶鼻音的聲線,甜美不帶做作,搭配簡單上口的旋律,復古俏皮的編曲,就這樣自由在地,自由地哼唱著。如同秋日灑下的點點暖陽,亦像一道貼心的午後甜點,輕易喚起你心底裡最柔軟的那寸美好時光.實在讓人驚喜。

Call Me Maybe by Carly Rae Jepsen英語歌詞帶中文翻譯:

Call Me Maybe-Carly Rae Jepsen
I threw a wish in the well
我在許願池扔下了願望
Don’t ask me I’ll never tell
不要問我,我將永遠不會告訴你
I looked to you as it fell
當它落下時我遇見了你
and now you’re in my way
現在你出現在我面前
I’d trade my soul for a wish
我用我的靈魂換取一個願望
Pennies and dimes – for a kiss
用所有金錢換得一個吻
I wasn’t looking for this
我要的不是這些
But now you’re in my way
但你出現在我面前
Your stare was holdin'
你堅定的眼神
Ripped jeans – skin was showing
破舊的牛仔褲,露出皮膚
Hot night – Wind was blowing
風吹著性感無比
Where d’ you think you’re going baby?
你想要去哪兒,寶貝
Hey I just met you
嘿,我才剛剛見到你
and this is crazy
這可真是瘋狂
But here’s my number
但這是我的電話號碼
So, Call Me Maybe
也許可以給我打個電話
It’s hard to look right--at you baby!
我很難見到你一次,寶貝
But here’s my number
但這是我的電話號碼
So, Call Me Maybe
因此可以給我打個電話
Hey I just met you
嘿,我剛剛見到你
and this is crazy
這可真是瘋狂
But here’s my number
但這是我的電話號碼
So, Call Me Maybe
因此可以給我打個電話
and all the other boys
和其他所有的男孩
try to chase me
都嘗試著追求我
But here’s my number
但這是我的電話號碼
So, Call Me Maybe
因此可以給我打個電話
......
You took your time with the call
你花些時間給我打電話
I took no time with the fall
我很短時間就被征服
You gave me nothing at all
你什麼都沒有給我
But still you’re in my way
但你仍然出現在我面前
I beg and borrow and steal
我千方百計的
Have foresight,and it's real
去預想,這是真的
I didn't know I would feel it
我不知道我能否感覺到它
But it’s in my way
但它出現在我的面前
Your stare was holdin'
你堅定的眼神
Ripped jeans – skin was showing
破舊的牛仔褲,露出皮膚
Hot night – Wind was blowin'
風吹著性感無比
Where d’ you think you’re going baby?
你想要去哪兒,寶貝
Hey I just met you
嘿,我才剛剛見到你
and this is crazy
這可真是瘋狂
But here’s my number
但這是我的電話號碼
So, Call Me Maybe
因此可以給我打個電話
It’s hard to look right--at you baby!
我很難見到你一次,寶貝
But here’s my number
但這是我的電話號碼
So, Call Me Maybe
因此可以給我打個電話
Hey I just met you
嘿,我才剛剛見到你
and this is crazy
這可真是瘋狂
But here’s my number
但這是我的電話號碼
So, Call Me Maybe
因此可以給我打個電話
and all the other boys
和其他所有的男孩
try to chase me
都嘗試著追求我
But here’s my number
但這是我的電話號碼
So, Call Me Maybe
因此可以給我打個電話
Boy you came into my life
男孩你闖進了我的生活
I’ve missed you so bad
我是那麼的想你
I’ve missed you so bad
我是那麼的想你
I’ve missed you so so bad
我是那麼那麼的想你
Boy you came into my life
男孩你闖進了我的生活
I’ve missed you so bad
我是那麼的想你
and You should know that
你應該知道這些
I’ve missed you so so bad
我是那麼那麼的想你
It’s hard to look right--at you baby
我很難見到你一次,寶貝
But here’s my number
但這是我的電話號碼
So, Call Me Maybe
因此可以給我打個電話
Hey I just met you
嘿,我才剛剛見到你
and this is crazy
這可真是瘋狂
But here’s my number
但這是我的電話號碼
So, Call Me Maybe
因此可以給我打個電話
and all the other boys
和其他所有的男孩
try to chase me
都嘗試著追求我
But here’s my number
但這是我的電話號碼
So, Call Me Maybe
因此可以給我打個電話
Boy you came into my life
男孩你闖進了我的生活
I’ve missed you so bad
我是那麼的想你
I’ve missed you so bad
我是那麼的想你
I’ve missed you so so bad
我是那麼那麼的想你
Boy you came into my life
男孩你闖進了我的生活
I’ve missed you so bad
我是那麼的想你
You should know that
你應該知道這些
So, Call Me Maybe
因此可以給我打個電話。
The End——

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()