MJ最後一首絕唱:Hold My HandAkon合唱

Hold my hand為邁克爾·傑克遜與阿肯(Akon)合唱,這首歌的作者克勞德·凱利(Claude Kelly)接受記

0



Hold my hand
為邁克爾·傑克遜與阿肯(Akon)合唱,這首歌的作者克勞德·凱利(Claude Kelly)接受記者採訪時表示,這首歌原本是寫給惠特妮·休斯頓的,結果被阿肯半途截留,還拿來跟邁克爾·傑克遜合唱,他事先一點也不知道。因此,當他聽到邁克爾的聲音時,他完全被震住了。該單曲於2010年經過重新混音重新發行在遺作專輯《Michael》中並製作了MV,深受歌迷的喜愛。一向獨來獨往的Michael最後一首絕唱《Hold My Hand》卻是和後現代黑人歌手Akon(阿肯)的合唱。

 

Hold My Hand英語歌詞雙語對照:

Akon:
Konvict Musik.
給音樂定罪
Michael:
Ooohh

Akon:
Yeeaaah

Michael:
Yeeaaah..

Michael:
This life don't last forever (both: hold my hand)
這樣的生活不會永遠(合:牽住我的手)
So tell me what we're waitin' for (both: hold my hand)
那麼告訴我,我們還需要等待什麼(合:牽住我的手)
We're better off being together (both: hold my hand)
只要我們在一起(合:牽住我的手)
Than being miserable alone (both: hold my hand)
就遠勝過痛苦的孤獨(合:牽住我的手)
(
)
Cause I've been there before
因為我經歷過
And you've been there before
你也經歷過
But together we can be alright.
但只要在一起,我們就定能無恙
(
: alright) (Michael: yea)
Cause when it gets dark and when it gets cold
因為即便當黑暗降臨,寒冷侵襲
We can hold each other till we see the sunlight (
合: sunlight)
我們也能牽執彼此的手直至見到那美麗陽光
Michael: So if you just
所以只要你
(
) Hold My Hand 牽住我的手
Akon: Baby I promise that I'll do
寶貝我向你發誓
(
) All I can 我會傾盡全力
Akon: Things will get better if you just
只要你牽住我的手
(
) Hold my hand 一切都會更好
Akon: Nothing can come in between us if you just
沒有什麼能阻礙在我們中間,只要你能
Akon: Hold
牽住
(
) Hold my 牽住我的
Akon: Hold
牽住
(
) Hold my 牽住我的
Akon: Hoooooold
牽住
(
) Hold my hand 牽住我的手
(Michael: hold my hand)
Akon:
The nights are getting darker (
: hold my hand)
當夜晚越來越黑的時候(合:牽住我的手)
And there's no peace inside (
: hold my hand)
當內心又失去安寧的時候(合:牽住我的手)
So why make our lives harder
(
合:why make our lives harder) (: hold my hand)
所以為什麼要在今晚與愛情對抗?(合:牽住我的手)
By fighting love, tonight. (both: Soooooo)
這樣只會讓我們的生活更加艱難(合:所以……
(
)
Cause I've been there before
因為我曾經歷過
And you've been there before
你也曾經歷過
But together we can be alright (
: Alright) (Akon: Alright)
但只要在一起,我們就定能無恙
Cause when it gets dark, and when it gets cold
因為即便當黑暗降臨,寒冷侵襲
We can hold eachother till we see the sunlight (Akon: til' we see the sunlight) (Akon: ohh yeaah)
我們也能牽執彼此的手直至見到那美麗陽光
Akon: So if you just..
所以只要你
(
) Hold my hand 牽住我的手
Akon: Baby I promise that I'll do
寶貝,我發誓
(
) All I can (Michael: if you just, if you just)
我會傾盡全力MJ:只要你,只要你)
Akon: Things will get better if you just
只要你牽住我的手
(
) Hold my hand (Michael: yeaaaa)
一切都會變得更好MJ:是的)
Akon: Nothing can come in between us if you just
沒有什麼能阻礙在我們中間,只要你
Akon: Hold
牽住
(
) Hold my (Michael: hoooooo)
牽住我的MJ:哦……
Akon: Hold
牽住
(
) Hold my 牽住我的
Akon: Hoooooold
牽住
(
) Hold my hand (Michael: hold my hand)
牽住我的手(MJ:牽住我的手)
(
重複2) Akon:
I can tell that your tired of bein' lonely (Michael: yea)
我能看出你厭倦了孤單MJ:耶)
(on 2nd time repeat-Michael: Hold my hand)
(重複第二次時,MJ:牽住我的手)
Take my hand don't let go baby hold me (Michael: yeaaa)
牽住我的時候,別鬆開。寶貝,抱住我MJ:耶)
(on 2nd time repeat- Akon: Hold me)
(重複第二次時,Akon:牽住我的手)
Talk to me and let me be your one and only (Michael: hold my haaaand)
跟我說說話,讓我成為你的唯一MJ:牽住我的手)
(on 2nd time repeat- Akon: One and only!)
(重複第二次時,Akon:我是你的唯一)
Cause I can make it alright till the mornin' (Michael: hold my hand)
因為我能讓一切安好到天亮MJ:牽住我的手)
(on 2nd time repeat- Michael: hold my hand..)
(重複第二次時,MJ:牽住我的手)

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()