電影《碟中諜4》主題曲:Won't Back Down,最霸氣的說唱

《碟中諜4》正式全稱為《碟中諜:幽靈協議》(Mission Impossible:Ghost Protocol)。影片由《超人總動員》導演

0



《碟中諜4》正式全稱為《碟中諜:幽靈協議》(Mission Impossible:Ghost Protocol)。影片由《超人總動員》導演布拉德·伯德執導,片中,俄羅斯克里姆林宮在一次意外中被炸,而湯姆·克魯斯所在的特工小組被解散,他們必須想辦法洗去製造克里姆林宮爆炸事件的嫌疑。《碟中諜4》已於20111216日在北美地區上映,並創下了該系列最好的媒體評分紀錄。2012128日登陸中國內地。除了延續碟中諜系列的驚險劇情、高科技諜戰等元素外,該片還承擔了延續湯姆・克魯斯不老神話的大任。說唱一般比較嗯,歌詞比較淺,比較叛逆,比較個性,不過節奏確實好聽,說得確實很拉風,練聽力了。2010625日,在Late Night with Jimmy Fallon節目上,由該節目的御用樂隊The Roots現場伴奏,EminemMr Porter現場演唱了Recovery專輯中最霸氣的一曲Won't Back Down,這首歌的副歌由Pink演唱。



Won't Back Down
英語歌詞中英對照:

[Pink]
You can sound the alarm
你可以響起警鈴
you can call out your guards
你可以叫出你的保鏢們
you can fence in your yard
你可以保衛好你的院子
you can pull all the cards
你可以攤開你所有的底牌
but I won’t back down
但是我不會回來的
oh no I wont back down
噢不,我不會回來的
Oh no,
噢不

[Eminem]
Cadillacs, Coupe Devilles
Cadillacs, Coupe Devilles
(編者注:貌似是人名或專屬名詞??.
brain dead rims yeah stupid wheels
大腦死亡之後只剩下傻逼的空空的架子
girl I’m too for real
女孩,我是認真的
lose your tooth and nails
卸下你的牙齒和指甲
try to fight it, try to deny it
嘗試著鬥爭吧,嘗試著否認吧
stupid you will feel
你會感覺超級的傻逼
what I do, I do it well
我做的事情有條不紊
shooting from the hip, yeah boy shoot to kill
從屁股那兒開火,是的哥們,射死你
half a breath left on my death bed
在我死亡的當口只剩半口氣了
screaming Fuck that yeah super ill
尖叫著,操他媽的
baby what the deal
親愛的,多大點兒事兒阿
we can chill, split half a pill and a happy meal
我們可以放輕鬆,一人一半藥片然後吃一頓大餐
fuck a stank slut
操你媽,你個臭烘烘的婊子
I cut my toes off and step on the receipt before I foot the bill
在我簽署帳單之前我會切下我的腳趾,然後踩在收銀小票上
listen garden tool don’t me introduce you to my power tool
聽著,你個小工具,別讓我給你展示展示我強大的武器
you know the fucking drill
你認識那個牛逼的電鑽的
how you douche bags feel knowing you’re disposable?
當你們這些二逼知道你們暴露無遺之後會怎麼做呢?..
summers eve Massengill
在仲夏夜之夢裡
shady’s got the mass appeal baby crank the shit
Shady
有著超強的吸引力,寶貝兒過來吧
cause it’s your God-damn jam
這全都是你他媽的**
you say that you want your punch lines a little more compact
你說過你希望你的**能夠更加緊縮
well shawty I’m that man
那麼我就是那個帥哥
these other cats aint metaphorically where I’m at man
那些小野貓們可不在我的位置上,兄弟
I gave Bruce Wayne a Valium and said
我給了Bruce Wayne 一片Valium,然後對他說
settle ya fuckin ass down I’m ready for combat-man
快他媽的坐下來,我已經準備好幹一架了
get it calm batman?
蝙蝠俠,你感覺怎麼樣?..
nah, aint nobody whose as bomb and as nuts
不,不是每個人都這麼牛逼的
lines are like mum’s cat scans
歌詞就像媽媽的貓薄荷一樣
cause they fucking dope (?)
因為他們是傻蛋
hunny I applaude that ass
親愛的,讓我拍拍那個屁股
swear to God man these mobs can’t dance
我向上帝發誓這些混子們不會跳舞
Ma show ‘em how it’s done
媽媽教教他們怎麼做
spazz like a God Damn Tas, yeah
像一個他媽的Tas一樣做,就這樣

[Pink - Chorus]
You can sound the alarm
你可以響起警鈴
you can call out your guards
你可以叫出你的保鏢們
you can fence in your yard
你可以保衛好你的院子
you can pull all the cards
你可以攤開你所有的底牌
but I won’t back down
但是我不會回來的
oh no I wont back down
噢不,我不會回來的
Oh no,
噢不

[Eminem Verse 2]
Gotta shake that ass like a Donkey with Parkinsons
像和Parkinsons在一起的驢子那樣扭屁股
Make like Michael J Fox in the jaws playin’ with a etch-a-sketch
Michael J Fox用下巴做出一個勾人兒的動作
betcha that you’ll never guess who’s knocking at your door
你肯定不知道誰在敲你的們
people hit the floors
人們都在砸門
yeah tonight ladies you gon get divorced
是的,今天晚上,你們這些女人們會被休掉的
girl forget remorse, I’ma hit you broads with
女孩,這兒不會有仁慈,我會狠狠地幹你
Chris’s paws like you pissed him off
我會像發怒的Chris一樣猛烈
talented with the tongue muthfucker
操他媽的,我的舌頭很靈活噢
you aint gotta lick in yours
反正你又舔不到你的那裡
hittin’ licks like I’m robbin’ liquor stores
我會舔得你那裡像開了一家飲料店一樣
makin’ cash registers shit their draws
不停地收銀、打烊
think you spit the raw
你肯定會高興的
I’m an uncut slab of beef
我是一塊未加工的牛肉
laying on your kitchen floor
在你的廚房地板上躺著
otherwords I’m off the meat rack
要不然我會被切割的
bring the beat back
跟上這個節奏
bring me two extension chords
再給我加倆合唱的部分
I’mma measure my dick shit i need 6 inches more
靠我還需要6英寸來測量我的老二, 
f-ck my dicks big b-tch 
操,婊子,我的J8真大
need I remind you that I don’t need the fucking swine flu to be a sick pig
我告訴過你我不需要他媽的甲流感才成為一隻病豬麼
you’re addicted I’m dope
你上癮了,我傻逼了
I’m the longest needle around here
我擁有方圓以內最長的J8
need a fix up I’m the big shot
我需要整理自己,我是個巨星
get it dicks nuts
我的J8上有著大蛋蛋
your just small boats little pricks
小妞,你的B太小了
girl you think that other pricks hot
女孩,你認為其他的騷貨也很火辣
I’ll drink gasoline and eat a lit match
我可以喝下汽油,吃下一盒火柴
‘fore I sit back and let ‘em get hot
然後坐下來,點燃她們的激情
better call the cops on ‘em quick fast
你最好快點叫員警來
shady’s right back on your bitch ass
婊子,我已經進入了你的P眼了
white trash with half a six pack in his hatchback
白皮膚的痞子越走越遠
trailer hitched attached to the back (dispatch)
像個與針線無法分離的裁縫

[Pink - Chorus]
You can sound the alarm
你可以響起警鈴
you can call out your guards
你可以叫出你的保鏢們
you can fence in your yard
你可以保衛好你的院子
you can pull all the cards
你可以攤開你所有的底牌
but I won’t back down
但是我不會回來的
oh no I wont back down
噢不,我不會回來的
Oh no,
噢不

[Eminem - Verse 3]
Bitch am I the reason that your boyfriend stopped rapping
臭婊子,難道是我讓你的男友停止說唱的原因麼
does a bird chirp, Lil Wayne slurps syrup til he burps
我很NB麼,告訴你,lil wayne連打嗝都是帶節奏的
and smokes purp does a wordsearch gets circles wrapped around him like
他就像連續的押韻機器(編者注:???.這裡翻譯的不好,大家湊合看吧)
you do when I come through, I’d like you to remind yourself
我挺過來以後,我想讓你提醒你自己
of what the fuck I can do when I’m on the mic
當我握著麥克風的時候我他媽的會變成什麼樣子
or your the kind of girl that I can take a liking to
或者你能夠成為我喜歡的什麼樣子的女孩
psych I’m spiking you like a football been this way since I’ve stood a foot tall
傻逼,因為我是個七尺男兒,我幹你就像踢足球一樣容易
your’e a good catch with a shitty spouse
你真是一朵鮮花插在了牛糞上
pretty mouth and a good jaw
你的嘴和下巴都很好看,口活一定很好吧
gimme good brain
聰明的腦子
watch the wood grain, don’t want no cum stain
看好你自己,別再犯傻了
bitch you listening tryna’ turn me down
婊子,你聽著,如果你想擊倒我的話
slut I’m talking to you, turn me back up
騷貨,我說的就是你,我是來復仇的
are you insane tryna talk over me in the car
在車裡跟我搭話,你他媽的瘋了麼.??
shut the fuck up while my shits playin’
閉上你的臭嘴,我在放我的歌
I’ma shit stain on the underwear of life
我是生活的內褲上一點點污漬
whats the saying? where there’s thunder there’s light-ening
老話怎麼說來著?..有雷必有閃電
and they say that it never strikes twice in the same place
他們還說一個人不會被同一塊石頭絆倒兩次
then how the fuck have I been hit six times in three different locations on four separate ocassions?
但是我他媽的怎麼在三個不同的地方,四個不同的場合中跌倒了六次?..
and you can bet your stanking ass
你可以晃晃你的臭屁股
that I’ve come to smash everything in my path
我會掃平前路上的一切障礙
fork was in the road took the psychopath
我用一個叉子就會結果你
poison ivy wouldn’t have me thinking rash
蘸上點點毒藥
so hit the dance floor cutie while I do my duty on this microphone
當我拿著麥克風狂飆的時候,在舞池裡好好跳舞吧,寶貝兒
shake your booty shawty Im the shit
我就是頭子,扭扭你的小屁股
why you think Proof used to call me doodi(?).
要不然proof當年怎麼叫我大色狼.??
[End]

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()