電影《空中監獄》主題曲:情歌how do i live

 

How Do I Live》最開始是詞曲女王Diane WarrenLeAnn Rimes量身訂作的歌,並提供為電影《空中監獄》的主題

0



How Do I Live》最開始是詞曲女王Diane WarrenLeAnn Rimes量身訂作的歌,並提供為電影《空中監獄》的主題曲。但電影導演認為LeAnn Rimes的稚氣歌聲無法呈現電影中成熟韻味,於是找來Trisha Yearwood主唱。這首歌獲得了第70屆奧斯卡最佳歌曲提名獎。相比之下,Trisha Yearwood的版本更受歡迎,流傳更廣。小編最喜歡的英文歌之一。



對比Leann Rimes版本試聽:

   

HOW DO I LIVE 
專輯:You Light Up My Life 
歌手:LeAnn Rimes

How do I, 
Get through the night without you? 
If I had to live without you, 
What kind of life would that be? 
Oh, I 
I need you in my arms, need you to hold, 
You're my world, my heart, my soul, 
If you ever leave, 
baby you would take away everything good in my life,

Without you, 
There'd be no sun in my sky, 
There would be no love in my life, 
There'd be no world left for me. 
And I, 
Baby I don't know what I would do, 
I'd be lost if I lost you, 
If you ever leave, 
Baby you would take away everything real in my life,

And tell me now, 
How do I live without you? 
I want to know, 
How do I breathe without you? 
If you ever go, 
How do I ever, ever survive? 
How do I, how do I, oh how do I live?


If you ever leave, 
Baby you would take away everything,I need you with me, 
Baby don't you know that you're everything,good in my life?

And tell me now, 
How do I live without you, 
I want to know, 
How do I breathe without you? 
If you ever go, 
How do I ever, ever survive? 
How do I, how do I, oh how do I live?

How do I live, 
without you baby?


對應的歌詞大意是:

如果沒有你, 
我將怎麼渡過這漫漫長夜, 
我的生活將會怎樣, 
我需要你在我的懷抱, 
你是我的一切, 
如果你離開, 
我生命裡一切美好的東西也就離我而去, 
告訴我, 
沒有你我怎麼活, 
我想知道, 
沒有你我怎麼呼吸, 
如果你離去, 
我怎麼能生存

沒有你,我的天空沒有陽光, 
我的生活中沒有愛, 
我的世界一無所有, 
我不知道該何去何從, 
如果失去你, 
我會迷失我自己, 
你會帶走我生命中的一切, 
告訴我, 
沒有你我怎麼活, 
讓我知道, 
沒有你我怎麼呼吸, 
如果你離去, 
我怎麼能生存

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()