鄉村音樂:Remember when :曾幾何時~那些過往

Remember when :曾幾何時~那些過往 
演唱者:Alan Jackson

英文歌詞
Remember when I was young and so were you
曾幾何時我年輕過你亦如此  
And time stood still and love was all we knew
時光靜止你我除愛別無所知  
You were the first, so was I
我之初戀,亦是你的  
We made love and then you cried
你我纏綿後你潸然淚下  
Remember when
曾幾何時  

Remember when we vowed the vows and walked the walk
曾幾何時你我山盟海誓怡然漫步  
Gave our hearts, made the start, it was hard
心靈相交,共創美好,已然艱辛  
We lived and learned, life threw curves
我們經歷成長,生活坎坷  
There was joy, there was hurt
有過快樂,有過心酸  
Remember when
曾幾何時  

Remember when old ones died and new were born
曾幾何時舊人故去新人墜地  
And life was changed, disassembled, rearranged
世事變遷,分分合合  
We came together, fell apart
你我相聚,散去  
And broke each other's hearts
我們心碎彼此  
Remember when
曾幾何時  

Remember when the sound of little feet was the music
曾幾何時輕輕小腳拍出動人樂曲  
We danced to week to week
周複一周你我隨舞  
Brought back the love, we found trust
重燃愛火,找到信任  
Vowed we'd never give it up
承諾我們永不放棄  
Remember when
曾幾何時  

Remember when thirty seemed old
曾幾何時而立之年覺老  
Now lookin' back, it's just a steppin' stone
如今回首,不過墊腳堅石  
To where we are where we've been
曾經步步攀登終修得此 
Said we'd do it all again
說過你我總能重來  
Remember when
曾幾何時  

Remember when we said when we turned gray
曾幾何時我們設想你我白髮之時  
When the children grow up and move away
子女長大離巢之時  
We won't be sad, we'll be glad
我們不會傷感,你我欣然  
For all the life we've had
只因與你廝守此生  
And we'll remember when
我們憶起曾幾何時  
Remember when
曾幾何時  
Remember when
曾幾何時

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()