鄉村音樂:Our Song-我們的歌

our song 在一條舊餐巾上寫下《我們的歌》

I was riding shotgun with my hair undone in the front seat of his car
我坐在他的車前座上,不修邊幅
He's got a one-hand feel on the steering wheel
他的一隻手放在方向盤上
The other on my heart
另一隻手在我心上
I look around, turn the radio down
我四處看,把答錄機的聲音關小
He says baby is something wrong?
他說:寶貝有什麼問題嗎?
I say nothing I was just thinking how we don't have a song
我說:沒什麼,我只是在想為什麼我們沒有一首歌
And he says...
他說...

[Chorus:]

Our song is the slamming screen door,
我的歌是發出噪音的玻璃門
Sneakin' out late, tapping on your window
晚上偷偷溜出去,敲你的窗戶
When you're on the phone and you talk real slow
當你接電話的時候你說話很慢
Cause it's late and your mama don't know
因為現在很晚,而且你媽媽不知道
Our song is the way you laugh
我們的歌是你的笑聲
The first date "man, I didn't kiss her, but I should have"
第一天:男人,我沒有吻她,但是我應該吻
And when I got home ... before I said amen
當我到家...在我說阿門之前
Asking God if he could play it again
問上帝能不能讓一切重來

I was walking up the front porch steps after everything the day
當今天所有的事都結束,我沿著門廊向上走
Had gone all wrong or been trampled on
一切都搞砸了或者被踐踏
And lost and thrown away
丟掉或者被扔掉
Got to the hallway, well on my way to my lovin' bed
去到走廊,走在通向我可愛的床的途中
I almost didn't notice all the roses
我幾乎沒有注意所有的玫瑰
And the note that said...
和寫著...的紙條

[Repeat Chorus]

I've heard every album, listened to the radio
我已經聽了每一張專輯,聽了答錄機
Waited for something to come along
等待著什麼事到來
That was as good as our song...
和你的歌一樣好的事...

Cause our song is the slamming screen door
因為我們的歌是發出雜訊的玻璃門
Sneaking out late, tapping on his window
晚上偷偷溜出去,敲你的窗戶
When you're on the phone and you talk real slow
當你接電話的時候你說話很慢
Cause it's late and your mama don't know
因為現在很晚,而且你媽媽不知道
Our song is the way you laugh
我們的歌是你的笑聲
The first date "man, I didn't kiss her, but I should have"
第一天:男人,我沒有吻她,但是我應該吻
And when I got home ... before I said amen
當我到家...在我說阿門之前
Asking God if he could play it again
問上帝能不能讓一切重來

I was riding shotgun with my hair undone
我坐在他的車前座上,不修邊幅
In the front seat of his car
在他的車前座上
I grabbed a pen and an old napkin
我拿起一支鋼筆和一條舊餐巾
And I... wrote down our song
...寫下我們的歌

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()