美國鄉村音樂:Sometimes when we touch

Sometimes when we touch -  美國鄉村音樂

You ask me if I love you你問我愛不愛你
And I choke on my reply
我不知該怎麼回答
I’d rather hurt you honestly
坦城的回答會傷害你
Than mislead you with a lie
不過那也比我向你撒謊要強
For who am I to judge you
通過我對你的判斷
In what you say or do
通過你的所作所為
I’m only just beginning
我剛剛開始
To see the real you
認清一個真實的你
And sometimes when we touch
有些時候我們接觸
The honesty’s too much
彼此太過坦白
And I have to close my eyes
我閉上眼睛
And hide
把自己隱藏
I want to hold you till die
我想擁有你直到死去
I’ll we both break down and cry
直到我們分開的那一天
I want to hold you till the fear in me subsides
我想抱著你直到不能生存
Romance’s an honest strategy
浪漫就像一場甜蜜的戰役
Leaves me grappling with my pride
讓我失去我的驕傲
But through the years of maturity
但是當很多年成熟以後
Some tenderness survives
依然健在的只是親切
I’m just another writer
我不過是一個另類的作家
Still trapped within my truth
仍然會在我的真理中被誘捕
A hesitant prizefighter
一個意志不堅定的戰鬥者
Still trapped within my youth
仍然會在我的真理中被誘捕
At times I’d lied to break you
很多次我用說謊來傷害你
And drive you to your knees
使你拜倒在我的旗下
At times I’d like to break through
很多次我想衝破它
And hold you endlessly
永遠抱著你,擁有你
At times I understand you
很多時候我懂你
And I know how hard you try
我知道你的努力有很多艱難
I’ve watched while love commands you
我一直注視著你,但是愛情在命令著你
And I’ve watched love pass you by
我看到愛情和你擦肩而過
At times I think we’re drifters
有時我覺得我們都是溺水者
Still searching for a friend
直到找到一個朋友
A brother or a sister
一個兄弟或一個姐妹
But then the passion flares again
但是激情又一次閃耀

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()