格萊美經典男女對唱情歌:Dont Know Much

這首《Don’t Know Much》,曾獲32屆格萊美最佳二重唱獎。由女歌手琳達-羅恩施塔特(Linda Ronstadt)與黑人

0

 

這首《Don’t Know Much》,曾獲32屆格萊美最佳二重唱獎。由女歌手琳達-羅恩施塔特(Linda Ronstadt)與黑人歌手愛倫-奈維爾(Aaron Neville)於1989年合作完成,是對唱情歌的至聖經典。男女歌手的演繹.一個高亢,潤厚凝重;一個細膩,純靜柔美,陰陽相濟,婉轉深情,輕語呢喃,加上曼妙的旋律,讓人醉心其中。

Linda Ronstadt & Aaron Neville -Don’t Know Much 中英歌詞:

Look at this face I know the years are showing 
Look at this life I still dont know where its going 
I dont know much but I know I love you 
And that may be all I need to know 
細看這張臉,留下了歲月的痕跡,
綜觀人生,我仍不知道它的去向。
無須知道太多,但我知道我愛你,
可能那就是,我所須知道的一切。

Look at these eyes they never see what matters 
Look at these dreams so beaten and so batered 
I dont know much but I know I love you 
And that may be all i need to know 
看這些眼睛,他們總是在茫然尋覓,
看這些夢,又如此支離破碎。
無須知道太多,但我知道我愛你,
可能那就是,我所須知道的一切。

so many questions still left unanswered 
so much I've never broken through 
and When I feel you near me sometimes 
I see so clearly the only truth 
I'll ever know is near you 
如此多的問題,仍然沒有答案。
這麼多,我從沒解決的問題。
當我感到你在身邊,有時我清楚地知道,
我所知道的唯一事實,就是你和我。
 
Look at this man so blessed with inspiration 
Look at this soul still searching for savation 
Dont know much but I know I love you 
And that many be all i need to know 
看看這個男人,領受著神靈的保佑,
看看他的靈魂,仍盼望有所皈依。
無須知道太多,但我知道我愛你,
可能那就是,我所須知道的一切。

Dont know much but I know I love you 
And that many be all i need to know
無須知道太多,但我知道我愛你,
可能那就是,我所須知道的一切
 
Dont know much but I know I love you 
And that many be all i need to know 
無須知道太多,但我知道我愛你,
可能那就是,我所須知道的一切

The End 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()