美國鄉村音樂:Danny Boy

Oh Danny boy哦,丹尼男孩
The pipes
那個吹著管樂的
The pipes are calling
管樂聲正在響起
From Glenn to Glenn and down the mountain side
形成的溪穀正在山腳下緩緩的流淌著
The summer’s gone and all the flowers are dying
夏天過去了,所有的花兒都凋零了
It’s you catch you must go
到了你該走的時候
And I must bide
也是我必須忍耐的時候
But come ye back
但是很快就會回來
Summer’s in the meadow
草地因夏天而綠
Or when the valleys hushed
當峽谷寂靜的時候
And white with snow
被白雪籠罩的時候
From be here
你在這
In sunshine or in shadow
在陽光或者陰涼的地方
Oh Danny boy
 
哦,丹尼男孩
Oh Danny boy
哦,丹尼男孩
I love you so
我愛你
But when you come
但是當你來到我身邊
And the rose’s falling
所有的玫瑰都凋零了
And I am dead as dead I well may be
我已經死去或將近死去
Go out and rind the place where I am lying
出去走走會發現我在的那個地方
And kneel and say an ave them for me and I will hear
走上前跪下並說到
The soft you tread above me
我能夠聽見你從上面輕柔的
And then my grave
莊重的走過
There warm and sweeter be
那裡將會永遠溫暖,甜蜜
For you shall and tell me that you love me
因為你和我,你告訴我你愛我
And I will sleep in peace
我將安靜的躺在那裡
Until you come to me
等待你來

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()