披頭士成員紀念時光《Queenie Eye

這首“Queenie Eye”選自保羅的最新專輯“New”。當你懷著對這位披頭士成員的崇敬點開MV後,約翰尼德普,莉莉科爾,裘德洛,梅麗爾斯特裡普,凱特摩絲,克裡斯派恩,西恩潘等影視與模特界的大牌都將登場,我們已經數花了眼!保羅麥卡特尼這首歌的初衷是為了紀念The Beatles在利物浦(也是保羅的出生地)的那段時光,歌名來自當地小孩常玩兒的一種遊戲。這首歌對保羅來說相當具有意義,也難怪德普與各路大牌們甘心組成超豪華路人陣營,共同承載一份時代精神。

 

Queenie Eye》中英雙語歌詞:

There were rules you never told me

Never came up with a plan

All the stories that you sold me

Didn’t help me understand

But I had to get it worked out

Had nobody who could help

So then in the end it turned out

That I had to do it

By myself…

Life's a game of rags to riches

Dogs and bitches hunt for fame

Until you think you know which way to turn

Make the day all the switches

Wicked witches fan the flame

Careful what you touch in case you burn

Queenie eye who's got the ball

I haven't got it, it isn't in my pocket

O-U-T spells out

That’s out

Without a shadow of a doubt

She could put it in a bough

Hear the people shout

Play the game, taking chances

Every dance is much the same

Doesn’t matter which event you choose

Never blame the circumstances

With romances seldom came

Never pick a fight you're gonna lose

Queenie eye who's got the ball

I haven't got it, it isn't in my pocket

O-U-T spells out

That’s out

Without a shadow of a doubt

She could put it in a bough

Hear the people shout

It’s long way, to the finish

When you've never been before

I was nervous, but I did it

Now I'm going back for more

Hear the people shout

Queenie eye who's got the ball

I haven't got it, it isn't in my pocket

O-U-T spells out

That’s out

Without a shadow of a doubt

She could put it in a bough

Hear the people shout

 

有些規則你從未對我說起

也從未打算說起

你講給我的所有故事

也不曾有幫助

可我必須明白這些規則

無處尋求幫助

最終

我只能

自己領會

生活是窮鬼到富翁的遊戲

各類人等追逐名利

直到你以為找到方向

不斷轉換目標

別有用心的人在旁煽風點火

小心引火焚身

Queenie eyeQueenie eye,誰拿了球

我沒拿球,球不在我兜

OUT拼出來

就是出局

絲毫沒懷疑

她可能把球藏進樹枝

聽到人們這樣喊

玩遊戲,找機會

每次動作都相似

選什麼遊戲在其次

沒有浪漫愛情發生

不要埋怨環境

不要加入一場你註定會輸的鬥爭

Queenie eyeQueenie eye,誰拿了球

我沒拿球,球不在我兜

OUT拼出來

就是出局

絲毫沒懷疑

她可能把球藏進樹枝

聽到人們這樣喊

若你從未到達終點

它就會很遙遠

我曾惶惑,但我終於到達

如今我要去尋求更多

聽到人們這樣說

我沒拿球,球不在我兜

OUT拼出來

就是出局

絲毫沒懷疑

她可能把球藏進樹枝

聽到人們這樣喊

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()