NBA季後賽主題曲《Dying In The Sun

 

Dying In The Sun》中英雙語歌詞:

After all you put me through

經歷過你所讓我經歷的一切之後

You'd think I'd despise you

你已經覺得我會鄙視你

But in the end, I wanna thank you

但是最後我還是要謝謝你

'Cause you made me that much stronger

那是因為你讓我變得如此堅強

When I, thought I knew you

當我自以為很瞭解你

Thinking, that you were true

想法簡單地以為你是單純的

I guess I, I couldn't trust

我猜想我自己無法信任你

Called your bluff, time is up

那是因為時間已經揭穿了你的騙局

'Cause I've had enough

所以我已經受夠了

You were, there by my side

你曾經在我身邊的時候

Always, down for the ride

常常都是以自己為中心

But your, joy ride just came down in flames

然而你慢慢的就沒有了激情

'Cause your greed sold me out in shame, mmhmm

因為你的貪婪,無恥地將我出賣

after all of the stealing and cheating

經歷這些被你的偷竊和欺騙後

You probably think that I hold resentment for you

你大概會瞭解到我已經開始怨恨你

But, uh uh, oh no, you're wrong

但是,哼,哼,不是那樣,你想錯了

'Cause if it wasn't for all that you tried to do

如果不是因為你所的所做所為

I wouldn't know, just how capable

我就不會知道我到底有多大能力

I am to pull through

渡過難關

So I wanna say thank you

所以我要謝謝你

'Cause it

因為這段經歷

Makes me that much stronger

讓我變得堅強

Makes me work a little bit harder

讓我變得更加努力工作

It makes me that much wiser

讓我變得更加聰明

So thanks for making me a fighter

所以謝謝讓我變成了一名鬥士

Made me learn a little bit faster

讓我學習得更加快

Made my skin a little bit thicker

讓我的臉皮變得很厚

Makes me that much smarter

讓我變得更加厲害

So thanks for making me a fighter

所以謝謝讓我變成了一名鬥士

Oh, oh, oh, oh

Ooh, yeah, ohh

Never, saw it coming

從來沒有,朝明天看

All of, your backstabbing

不少於,你用卑鄙的手段對待我

Just so, you could cash in

正是如此,我要將你對現

On a good thing before I'd realize your game

在我瞭解你的遊戲之前居然以為那是件美好的事情

I heard, you're going round

我聽說,你四處遊蕩

Playing, the victim now

裝扮,成受害者

But don't, even begin

但是,根本別想開始

Feeling I'm the one to blame

裝作好像是我的過失

'Cause you dug your own grave

那麼你自己掉進了自己挖的墳墓中

After all of the fights and the lies

在所有的謊言和戰爭之後

'Cause you're wanting to haunt me

面對我你應該神鬼出沒

But that won't work anymore

但是這關係就再也持續不下去了

No more, uh uh, it's over

絕對不再,哼哼,一切都該結束了

'Cause if it wasn't for all of your torture

如果不是因為你對我的折磨

I wouldn't know how, to be this way now

我也不會知道用什麼方法去報復你

And never back down

因為絕對不回頭

So I wanna say thank you

所以我想感謝你

'Cause it

因為經歷的這些

Makes me that much stronger

讓我變得堅強

Makes me work a little bit harder

讓我變得更加努力工作

It makes me that much wiser

讓我變得更加聰明

So thanks for making me a fighter

所以謝謝讓我變成了一名鬥士

Made me learn a little bit faster

讓我學習得更加快

Made my skin a little bit thicker

讓我的臉皮變得很厚

Makes me that much smarter

讓我變得更加厲害

So thanks for making me a fighter

所以謝謝讓我變成了一名鬥士

How could this man I thought I knew

我曾經自以為很瞭解的男人

Turn out to be unjust, so cruel

怎麼會變得如此不公平,如此殘忍

Could only see the good in you

過去只能看到你的好的一面

Pretended not to see the truth

假裝看不到你真實的一面

You tried to hide your lies

你設法去掩飾你的謊言

Disguise yourself

偽裝你自己

Through living in denial

通過現實中的否定

But in the end you'll see

最終你會明白

You, won't, stop, me

你永遠都不能阻止我了

I am a fighter and I

我是一名鬥士

(I'm a fighter)

I ain't gon' stop

我不會停止前進

(I ain't gon' stop)

There is no turning back

我不會走回頭路

I've had enough, yeah...

我已經成熟了

Makes me that much stronger

讓我變得堅強

Makes me work a little bit harder

讓我變得更加努力工作

(Oh, ooh yeah, ooh yeah)

It makes me that much wiser

讓我變得更加聰明

So thanks for making me a fighter

所以謝謝讓我變成了一名鬥士

Made me learn a little bit faster

讓我學習得更加快

Made my skin a little bit thicker

讓我的臉皮變得很厚

Makes me that much smarter

讓我變得更加厲害

So thanks for making me a fighter

所以謝謝讓我變成了一名鬥士。

Thought I would forget (thought I)

以為我已經忘記了這些痛苦的回憶

I remember (ohh)

但是我又想起來了

'Cause I remember (ohh)

是的,我又想起來了

I remember

我又想起來了

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()