英語情歌:Can't smile without you沒有你我無法微笑-Barry Manilow

Can't Smile Without You這首歌曲是由Christian ArnoldDavid Martin,和Geoff Morrow創作的一首歌曲,最出名的



Can't Smile Without You
這首歌曲是由Christian ArnoldDavid Martin,和Geoff Morrow創作的一首歌曲,最出名的版本由Barry Manilow演唱,出自Barry Manilow1978年的專輯《Even Now 》。好萊塢電影《地獄男爵2》中曾經出現過這首歌曲。

Carpenter翻唱版。注:視頻和歌曲不一致,但不影響聽歌,見諒。

Can't Smile Without You 英語歌詞雙語中英對照:

You know I can't smile without you你知道沒有你我無法微笑 
I can't smile without you
沒有了你我無法微笑 
I can't laugh and I can't sing
我無法笑無法歌唱 
I'm finding it hard to do anything
我發現自己難以做任何事 
you see I feel sad when you're sad
你知道的當你難過的時候我也會感到難過 
I feel glad when you're glad
你高興的時候我就很高興 
if you only knew what I'm going through
但願你知道我現在的感受 
I just can't smile without you
沒有了你我無法微笑

 you came along just like a song你的出現就像一首歌 
and brighten my day
照亮了我的每一天 
who’d of believed that you were part of a dream
誰知道呢你是否只是夢的一部分呢 
now it all seems light years away
現在看起來好像遙遙無期 
and now you know I can't smile without you
現在你明白了吧沒有你我無法微笑 
I can't smile without you
沒有了你我無法微笑 
I can't laugh and I can't sing
我無法笑無法歌唱 
I'm finding it hard to do anything
我發現自己難以做任何事 
you see I feel sad when you’re sad
你知道的當你難過的時候我也會感到難過 
I feel glad when you're glad
你高興的時候我就很高興 
if you only knew what I'm going through
但願你知道我現在的感受 
I just can't smile
我無法微笑

now some people say happiness takes so very long to find現在有的人們說幸福需要花很長時間去尋找 
well, I'm finding it hard leaving your love behind me
對我而言把對你的愛拋置於腦後是很難的 
and you see I can't smile without you
你知道沒有了你我無法微笑 
I can't smile without you
沒有你我無法微笑 
I can't laugh and I can't sing
我無法笑無法歌唱 
I'm finding it hard to do anything
我發現自己難以做任何事 
you see I feel sad when you're sad
你知道的當你難過的時候我也會感到難過 
I feel glad when you're glad
你高興的時候我就很高興 
if you only knew what I'm going through
但願你知道我現在的感受 
I just can't smile without you
沒有了你我無法微笑

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()