Bon Jovi抒情搖滾情歌:Thank You (For Loving)

邦喬維是世界重量級的搖滾巨星,高亢的嗓音與Def Leppard不相上下,但是又擁有他人無法模擬的特質。在多首代表

0


邦喬維是世界重量級的搖滾巨星,高亢的嗓音與Def Leppard不相上下,但是又擁有他人無法模擬的特質。在多首代表作裡,他都曾做出很特殊的別人無法仿造的嗓音伴奏。每次聽邦喬維都是在唱那首It's my life, 或者其它搖滾風格非常濃的歌,這首Thank You (For Loving)稱得上是抒情搖滾,因為後半部分還是有濃濃的搖滾味道。

 

Thank You (For Loving)英語歌詞中英對照:

It's hard for me to say the things 
這些事話讓我很難啟齒 
I want to say sometimes 

我不時想要說出口 
There's no one here but you and me 

這裡只有我和你 
And that broken old street light 

還有那殘破的街燈 
Lock the doors 

鎖上了門 
We'll leave the world outside 

我們把世界留在門外 
All I've got to give to you 

我想給你的一切 
Are these five words when I 

就是這五個字,當我...

*Thank you for loving me 
謝謝你愛我 
For being my eyes 
When I couldn't see 

當我看不到時作我的眼睛 
For parting my lips 
When I couldn't breathe 

當我無法呼吸時分開我雙唇 
Thank you for loving me 

謝謝你愛我 
Thank you for loving me 

謝謝你愛我

I never knew I had a dream 
我從不知道我還有夢想 
Until that dream was you 

直到你成為我的夢 
When I look into your eyes 

當我凝視你雙眼 
The sky's a different blue 

天空是另一種藍色 
Cross my heart 

穿過我的內心 
I wear no disguise 

沒有任何掩飾 
If I tried, you'd make believe 

如果我騙你,你還是會相信 
That you believed my lies(*) 

你還是會相信我的謊言

Chorus:  
*Thank you for loving me 

謝謝你愛我 
For being my eyes 
When I couldn't see 

當我看不到時作我的眼睛 
For parting my lips 
When I couldn't breathe 

當我無法呼吸時分開我雙唇 
Thank you for loving me 

謝謝你愛我

You pick me up when I fall down 
當我跌倒時你扶住我 
You ring the bell before they count me out 

在他們把我擊敗前你搖響鈴聲 
If I was drowning you would part the sea 

如果我溺水了你會為我分開大海 
And risk your own life to rescue me 

冒著生命危險來救我

Solo

Lock the doors 
鎖上了門 
We'll leave the world outside 

我們把世界留在門外 
All I've got to give to you 

我想給你的一切 
Are these five words when I 

就是這五個字,當我...

Chorus:  
*Thank you for loving me 

謝謝你愛我 
For being my eyes 
When I couldn't see 

當我看不到時作我的眼睛 
For parting my lips 
When I couldn't breathe 

當我無法呼吸時分開我雙唇 
Thank you for loving me 

謝謝你愛我

When I couldn't fly 
當我無法飛翔 
Oh, you gave me wings 

,是你給我雙翼 
You parted my lips 
When I couldn't breathe 

當我無法呼吸時你分開我雙唇 
Thank you for loving me 

謝謝你愛我

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()