Long Long Way To Go很長的路要走

Def leppard(威豹樂隊)該樂隊是英國重金屬新浪潮的代表性樂隊之一,也是1980年代歐洲最成功的重金屬樂隊之一,其在全球銷售專輯超過6500萬張。

 

Long long way to go》中英雙語歌詞:

You held my hand and then you slipped away

你握著我的手又突然鬆開

And I may never see your face again

我可能再也見不到你的臉

So tell me how do to fill the emptiness inside

告訴我怎樣充實內心的空虛

Without love, what is life?

沒有了愛,生活還剩下什麼?

And anyone who knew us both can see

每一個瞭解我們的人都知道

We always were the better part of me

我們一直都同甘共苦

I never wanted to be this free

我根本不想要這所謂的自由

All this pain, does it go away?

這所有的痛苦,會自己消失嗎?)

Then every time I turn around

每當我環顧四周

And you’re nowhere to be found

卻不見你的身影

I know I got a long, long way to go

我知道,我還有很長的路要走

Before I can say goodbye to you

在能夠向你告別以前

Oh, I got a long, long way to go

哦,我還有很長的路要走

Before I can say goodbye to all I ever knew

在能向所有生活的全部告別以前

To you , to you...

對你說...

From memory, there is no hiding place

美好的記憶給我的傷害讓我無處遁形

Turn on the tv and I see you there

打開電視,看到的仿佛是你

In every crowd there’s always someone with your face

人群中總有人和你相象

Everywhere, trying not to care

嘗試著不去在意

Then every time I turn around

每當我環顧四周

And you’re nowhere to be found

卻不見你的身影

I know I got a long, long way to go

我知道,我還有很長的路要走

Before I can say goodbye to you

在能夠向你告別以前

Oh, I got a long, long way to go

,我還有很長的路要走

Before I can say goodbye to all I ever knew

在能向所有生活的全部告別以前

To you,I wish you everythin'

向你告別,我祝福你的一切

And all the best that life can bring

希望你得到一切美好

I only hope you think of me sometimes,oh

我只是希望你偶爾記起我

And even though I feel the pain

儘管現在我如此傷懷

I know that I will love again

但我終會找到我的所愛

The time will come ,oh, and I'll move on

這一刻終將來到,而我也終將昂首向前

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()