情歌經典《Missing You Now》想念你

歌手簡介:

Michael Bolton(邁克爾·波頓)邁克爾·波頓是上世紀80年代到90年代樂壇備受歡迎的巨星。一路走來,他創下了全球超過5200萬張的唱片銷量。憑著《沒有你我怎麼活》以及《當一個男人愛上一個女人》兩首膾炙人口的歌曲,成為兩屆格萊美音樂獎的最佳流行男歌手得主,並獲得4次格萊美的提名。

 

Missing You Now 》中英雙語歌詞對照:

I talk to you but it's not the same as touching you 與你交談,但卻不能撫摸你

and every time you whisper my name 每一次你耳語我的名字

I wanna run to you 我想奔向你

we'll be together 我們會在一起

it won't be long 時間很短暫

it won't be long 時間很短暫

but it feels like forever 但感覺就像永遠

and it's hard to be strong 且感情很難加深

baby 'cause I'm missing you now 寶貝,我正在想念你

and it's driving me crazy 想到我近乎瘋狂

how I'm needing you baby 我該如何擁有你

I'm missing you now 想念你

can't wait till I'm alone with you to show you how I'm missing you now 再也不能等到我和你獨處時告訴你我是多麼想念你

wishing you were here by my side 希望你現在就在我身旁

is all that I can do got my arms around 我只想緊緊地擁抱你

my pillow at night 整個夜晚在我的枕邊

they should be holding you thought I was stronger 儘管我更強壯,但他們卻總在擁有你

how could I know 我怎麼能知道

how could I know 我怎麼能知道

I can't take this much longer 我不能挽留你更長時間

it's so hard on my soul 我的靈魂很痛苦

baby I just can't wait till I see you face 寶貝,我再也不能等到看見你的容顏

chase away this loneliness inside 驅趕我這顆孤獨的心靈

when you're close to my heart right here in my arms 當你正躺在我的臂腕,靠近我的心靈時

then and only then 只在那個時刻

will I be satisfied 我該感到滿足嗎

I'm missing you now 想念你

we'll be together 我們會在一起

it won't be long 時間很短暫

it won't be long 時間很短暫

but it feels like forever 但感覺就像永遠

and it's hard to be strong 且感情很難加深

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()