Devil's Right Hand:魔鬼的右手小孩離槍遠點《斷背山》插曲

 

 

電影《斷背山》插曲《魔鬼的右手》。——媽媽從小就告訴這個失去父親的孩子,槍是魔鬼的右手,是邪惡的。孩子不聽,從13歲起就夢想著擁有自己的一支手槍,媽媽嚇得打碎了手中的雞蛋。孩子長大了,真的有了一支槍,也用它殺了人。被抓的時候還在用媽媽的話給自己辯解:不是我扣動的扳機,是魔鬼……

Devil's Right Hand 
Steve Earle

About the time that daddy left to fight the big war
I saw my first 
pistol in the general store
In the general store, when I was thirteen
I thought it was the finest thing I ever had seen

So l asked if I could have one someday when I grew up
Mama dropped a dozen eggs, she really 
blew up
She really blew up, and she didn't understand
Mama said the 
pistol is the devil's right hand

The devil's right hand, the devil's right hand
Mama says the 
pistol is the devil's right hand

Me very first pistol was a cap and ball colt
Shoots as fast as lightning but it loads a mite slow
It loads a 
mite slow, and soon I found out
It'll get you into trouble but it can't get you out

So about a year later I bought a colt 45
Called a peacemaker but I never knew why
I never knew why, I didn't 
understand
Mama says the 
pistol is the devil's right hand

The devil's right hand, the devil's right hand
Mama says the 
pistol is the devil's right hand

Got into a card game in a company town
I caught a miner cheating, I shot the dog down
I shot the dog down, I watched the man fall
He never 
touched his holster, never had a chance to draw

The trial was in the morning and they drug me out of bed
Asked me how I 
pleaded, not guilty I said
Not 
guilty I said, you've got the wrong man
Nothing 
touched the trigger but the devil's right hand

The devil's right hand, the devil's right hand
Mama says the 
pistol is the devil's right hand

The devil's right hand, the devil's right hand
Mama says the 
pistol is the devil's right hand

嗯,差不多的時候我爸爸留下來打一場大戰
,我看到我的第一個手槍在一般商店
在一般商店,當我十三
以為是我這輩子見過的最優秀的東西

升問,如果我能有一個,當我長大了
媽媽掉了十幾個雞蛋,她真的炸掉了
,她真的炸掉了,我不明白
媽媽說,手槍是惡魔的右手

她真的炸毀了,我不知道
媽媽說的手槍是惡魔的右手
惡魔的右手,惡魔的右手
媽媽說,手槍是惡魔的右手

我的第一個手槍是一頂帽子球柯爾特
快拍為LIGHTNIN',但它加載可能會降低
它加載蟎慢,我很快就發現了
它可以讓你陷入困境,但它不能讓你離開

然後我去了,給自己買了柯爾特45 
那叫一個和事佬,但我不知道為什麼
我從來不知道為什麼,我不明白
原因媽媽說,手槍是魔鬼的右手

我從來不知道為什麼,我不明白
媽媽說,手槍是惡魔的右手
魔鬼的右手,惡魔的右手
媽媽說,手槍是惡魔的右手

我進入一個紙牌遊戲在一家公司鎮
抓到了礦工作弊,我拍我的狗放下
射擊狗下來,看著狗秋天
從未接觸過他的皮套,從來沒有機會畫

該試驗是在清晨,他們的藥物我從床上
問我怎麼苦苦哀求,不認罪我說
無罪,我說,你已經得到了錯誤的人
沒有什麼觸動了扳機,但是惡魔的右手

不認罪,我說,你已經得到了錯誤的人
沒有什麼觸動了扳機,但是惡魔的右手
魔鬼的右手,惡魔的右手
沒有觸動扳機,但是惡魔的右手

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()