Flying Without Wings:我心飛翔

 雖無翅膀,卻在飛翔——只有西城男孩(Westlife)才能帶給你這樣的感動。孩子的臉上、情人的眼中,至深的友誼裡、別人的話語間,你都能發現的會讓你生命完美的秘密、讓你飄飄然的力量——那件特殊的東西,是什麼?自己聽啦——

Flying Without Wings
Westlife

Everybody's looking for that something, one thingthat makes it all complete
You'll find it in the strangest places, places you never knew it could be

Some find it in the face of their children. Some find it in their lover's eyes
Who can deny the joy it brings when you've found that special thing?
You're flying without wings

Some find it sharing every morning. Some in their solitary lives
You'll find it in the words of others 
A simple line can make you laugh or cry

You'll find it in the deepest friendship, the kind you cherish all your life
And when you know how much that means you've found that special thing
You're flying without wings

So, impossible as it may seem: You've got to fight for every dream
'Cause who's to know which one you let go would have made you complete

Well, for me it's waking up beside you to watch the sunrise on your face
To know that I can say I love you in any given time or place

It's little things that only I know. Those are the things that make you mine
And it's like flying without wings 'cause you're my special thing
I'm flying without wings

And you're the place my life begins. And you'll be where it ends
I'm flying without wings and that's the joy you bring
I'm flying without wings

參考譯文

每個人都在尋找某種讓一切完美的東西
你將在最陌生的地方發現它,在那些你從沒想到的地方

有的在孩子的臉龐上,有的在情人的眼睛裡
誰又能否認它帶來的喜悅,當你發現那特殊的它時?
雖無翅膀,你卻在飛翔

有的在每個共度的早晨,有的在孤獨的生活裡
你將在別人的話語裡發現它,簡單的幾個字就能讓你歡笑或哭泣

你將在最深的友誼裡發現它,那種友誼你一生都會珍惜
當你知道那對你多重要,你就已發現了那特殊的它
雖無翅膀,你卻在飛翔

所以,雖然看起來不可能,你必須為每個夢想奮鬥
因為誰能知道你放棄的那個夢想原本會使你完整

喔,對我來說,它就是在你身邊醒來,看著你臉上的朝霞
知道我能說我愛你,在任何特定的時間和地點

它就是只有我知道的小事,這些事使你屬於我
就像在飛翔,雖然沒有翅膀,因為你就是我特殊的那個它
雖無翅膀,我卻在飛翔

你是我生命開始的地方,我的生命也將在你那兒結束
雖無翅膀,我卻在飛翔,那是你帶來的喜悅
雖無翅膀,我卻在飛翔

   

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()