邁克爾.傑克遜 You are not alone

 

你不孤單》選自邁克爾-傑克遜(Michael Jackson)專輯《歷史》(history),是1996年格萊美獲獎曲目之一,與凱利(點擊收聽Kelly代表作品《I Believe I Can Fly》)合作完成。

 

  ——又一天過去了,我仍然形單影隻。怎麼會這樣?你一定要離去、一定要讓我的世界如此冰冷?每一天我都在問自己:這份愛是怎麼溜走的?我只知道耳邊有個聲音一直在說——你並不孤單,我在這裡陪你;雖然我們相距遙遠,我就留在這裡,你永遠在我心裡……

 

you are not alone michael jackson

another day has gone
i'm still all 
alone
how could this be
you're not here with me
you never said goodbye
someone tell me why
did 
you have to go
and leave my world so cold
everyday i sit and ask myself
how did love slip away
something whispers in my ear and says
that 
you are not alone
for i am here with 
you
though 
you're far away
i am here to stay
but 
you are not alone
for i am here with 
you
though we're far apart
you're always in my heart
but 
you are not alone
'lone,'lone
why,'lone
just the other night
i thought i heard 
you cry
asking me to come
and hold 
you in my arms
i can hear your prayers
your burdens i will bear
but first i need your hand
then forever can begin
everyday i sit and ask myself
how did love slip away
something whispers in my ear and says
that 
you are not alone
for i am here with 
you
though 
you're far away
i am here to stay
for 
you are not alone
for i am here with 
you
though we're far apart
you're always in my heart
for 
you are not alone
whisper three words and i'll come runnin'
and girl 
you know that i'll be there
i'll be there
you are not alone
for i am here with 
you
though 
you're far away
i am here to stay
for 
you are not alone
for i am here with 
you
though we're far apart
you're always in my heart
for 
you are not alone
for i am here with 
you
though 
you're far away
i am here to stay
for 
you are not alone
for i am here with 
you
though we're far apart
you're always in my heart

另外一天了
我仍然獨自
怎麼會這樣
你沒跟我在在一起
你從來沒說再見
有人告訴我為什麼
你必須離去
讓我的世界如此冷淡

我每天坐下來問自己
愛怎麼溜走
有東西在我的耳朵細聲說
你並不孤單
因為我與你在一起
雖然你很遙遠
我在這裡停留

但是你並不孤單
因為我與你在一起
雖然我們很遙遠
你總是在我心中
但是你並不孤單

孤獨,孤獨
為什麼,孤獨

就在另一個夜晚
我以為我聽到你在哭泣
要我來
包你在我懷裡
我能夠聽到你的祈禱
我將承擔您的負擔
但首先我需要你的手
然後永遠就可以開始

我每天坐下來問自己
愛怎麼溜走
有東西在我的耳朵細聲說
你並不孤單
因為我與你在一起
雖然你很遙遠
我在這裡停留

因為你並不孤單
因為我與你在一起
雖然我們很遙遠
你總是在我心中
但是你並不孤單

耳語三個字,我會跑向你
和女孩你知道我會在那裡
我會在那裡

你並不孤單
因為我與你在一起
雖然你很遙遠
我在這裡停留
因為你並不孤單
因為我與你在一起
雖然我們很遙遠
你總是在我心中

因為你並不孤單
因為我與你在一起
雖然你很遙遠
我在這裡停留

因為你並不孤單
因為我與你在一起
雖然我們很遙遠
你總是在我心中

你並不孤單...

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()