Fireflies (Adam Young)

Adam Young,於2007年組建了Owl City樂隊。他就是這支流行電子樂隊的唯一成員,負責主音、合成器和編曲等工作。09年11月份,Owl City開啟了中國巡演,陸續登陸香港、武漢、上海、北京的live house,所到之處現場觀眾爆棚,反響十分熱烈。
  

 Fireflies

You would not believe your eyes
睜大眼無法相信你的眼前
If ten million fireflies
Lit up the world as I fell asleep
10
萬隻螢火蟲縈繞在睡去的我的床邊
Cause they fill the open air
And leave teardrops everywhere
因為他們將空氣填滿
留下了遍地的淚瓣
You'd think me rude but I wouuld just stand and stare
儘管你會覺得我無禮,但我還是執意要站在那裡注視著你
I'd like to make
myselfbelieve
That planet earth turns slowly
真希望不要去想那些習慣,好讓自己覺得時間過得很慢
It's hard to say that I'd rather stay
Awake when I'm asleep
疲倦的睡去我卻不願承認,我已到了困倦的時間
Cause everything is never as it seems
因為一切都已經變了一個樣
Cause I'd get a thousand hugs
From ten thousand lightning bugs
As they tried to teach me how to dance
螢火蟲的千萬個擁抱,似乎在教我如何去舞蹈
A
foxtrotabove my head
A sockhop beneath my bed
A disco ball is just hanging by a thread
Foxtrot
在我頭上跳起,sockhop帶出我的秘密聚光燈飄飄很輕怡
I'd like to make
myselfbelieve
That planet earth turns slowly
真希望不要去想那些習慣,好讓自己覺得時間過得很慢
It's hard to say that I'd rather stay
Awake when I'm asleep
疲倦的睡去我卻不願承認,我已到了困倦的時間
Cause everything is never as it seems
When I fall asleep
因為當我睡去,一切都不再是熟悉的過去
Leave my door open just a crack
毫無預兆的一切已離去
Please
take me awayfrom here
能不能請你帶我也離開這裡
Cause I feel like such an insomniac
Please
take me awayfrom here
如果你知道我無法睡睡睡去,能不能請請請你帶我離開這裡
Why do I tire of counting sheep
厭倦了數著沒完沒了的睡覺遊戲
Please
take me awayfrom here
帶我離開,離開這裡
When I'm far too tired to fall asleep
太過疲憊,我擁有了無法睡去的恐懼
To ten million fireflies
10
萬隻螢火蟲的哭泣
I'm weird cause I hate goodbyes
討厭說再見的我是不是讓你覺得很孤立
I got misty eyes as they said farewell
But I'll know where several are
充滿著迷茫的眼裡,我說著離去,但我知道我們一定會再聚在一起
If my dreams get real bizzare
Cause I saved a few and I keep them in a jar
如果今後我的夢裡充斥著怪異,那是因為我將拿出一些分存在記憶的盒子裡
I'd lke To make
myselfbelieve
That Planet earth turns slowly
真希望不要去想那些習慣,好讓自己覺得時間過得很慢
It's hard to say that I'd rather stay
Awake when I'm asleep
疲倦的睡去我卻不願承認,我已到了困倦的時間
Cause everything is never as it seems
When I fall asleep
因為當我睡去,一切都不再是熟悉的過去
I'd like to make myself believe
That planet earth turns slowly
真希望不要去想那些習慣,好讓自己覺得時間過得很慢
It's hard to say that I'd rather stay
Awake when I'm asleep
疲倦的睡去我卻不願承認,我已到了困倦的時間
Cause everything is never as it seems
When I fall asleep
因為當我睡去,一切都不再是熟悉的過去
I'd like to make myself believe
That planet earth turns slowly
真希望不要去想那些習慣,好讓自己覺得時間過得很慢
It's hard to say I'd rather stay
Awake when I'm asleep
疲倦的睡去我卻不願承認,我已到了困倦的時間
Because my dreams are bursting at the sea
因為我的夢燃燒在無盡的海邊.

 

 

bug[bʌg]n. 錯誤,,病菌,缺陷,竊聽器,癖好,防盜報警器,雙座小汽車

  • burstinga.
    1.
    許多的;充滿的;擠滿的
  • foxtrot['fɔkstrɔt]n. 狐步舞
  • insomniac[in'sɔmniæk]n. 不眠症患者
  • jar[dʒɑ:]n. 廣口瓶,震動,刺耳聲
  • teardrop['tiədrɔp]n. 淚珠,淚狀物
arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()