Lost Good Things(Ghost Style)

Ghost Style 是香港本土的一位說唱歌手兼製作人。最為人知的即是他於2002年發行的香港第一張英文說唱專輯《Ghost Style's Alias》。緊接著又出了另外兩張英文說唱專輯(2004年的《Supathugz' How Deep Is Yo Love》和2005年的《Ghost Style's Message Is Complete》)。Ghost Style真名叫作Brandon Ho,1973年12月28日出生於Montreal,Canada 加拿大的蒙特利爾。 
2005年的電影《頭文字D》中,Ghost Style就為這部電影作了這首主題曲。(即是廣為人知的“童話破滅”——Lost Good Things )   現在,Ghost Style已創立了自己的“Rebel Studio”音樂工作室。這位製作人現在正著力於發掘並支援香港本地的音樂人才。

Lost Good Things

who love my downfall
是誰讓我墜入愛河
and it's just too cold
那是多麼無情
you show me true friend
你告訴了我什麼樣才算真正的朋友
baby i was so so
寶貝 我就一般般
you might as well call me up physically
你也許能使我完全振作起來
you know, you got me only into extremes
你知道你曾使我感覺幸福到極至
and i can't believe it
我不敢相信
and don't know what to think
也不知道在想些什麼
sometime around it was so love-sick
有時愛情使我憂鬱
now it's so sick
現在是那麼憂鬱
cause they ain't doubt love
因為不該懷疑愛情
your hint is apart
緣分遠離了你
baby between us wasn't enough
而我們之間的日子還不夠多

 


and i know
我知道
i feel good time's come
我曾感受過美好時光的到來
i thought they stay, things are done and become word-made
我想讓它們停留希望能如我所願
angels came but they left today
天使們來了但總有一天她們會離開你
had let you slip away
就像你會離開一樣
listen now
現在聽著
burning empty
心灰意冷
still this can't be
我仍然做不到
believe or not not that happy
不管信不信 我們並不快樂
hotel motel it's hot in hell free from myself
到旅館或者汽車旅館等什麼地方釋放心中如地獄般的酷熱的煎熬
but now left with no home
於是這樣毫無目的的離開了
i never would have all
我想讓你知道我從來沒有想過要得到那麼多
figure out that when you came now
現在算出何時你會回來
it could have been forever
也許永遠都不會
now it does bring me down
現在我失望了
the high now the low up and down we go
本來天涯海角該我們一起去
put myself too close got burnt night tones
而今就讓我孤單一人去靠近那夜晚燃燒東西的寂寞色調
it feels like i'm sinking in the dead sea
那感覺就像我沉入了死亡之海
don't we care the space inside us so empty
難道我們不該擔心彼此之間的距離是如此遙遠
it's like it's over before be gone
就像在死前一切就已經結束了一樣
the song is over now so as i want
這首歌現在結束了就像我想的那樣

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()