Uptown Girl(Westlife)

Westlife(官方譯名西城男孩;又譯西域男孩)是在1998年成立的愛爾蘭男子歌唱團體. Westlife在愛爾蘭和英國走紅,在非洲、澳大利亞與亞洲也很受歡迎。1999年至2005年間,Westlife有13張單曲唱片在英國高據首位;其數量排名歷史第四位,僅次於Elvis Presley、披頭士和Cliff Richard。西城男孩也是英國流行音樂史上唯一一支頭七支單曲空降榜首的樂隊。他們也是唯一一個在英國拿過四次“年度最佳專輯”的組合。西城男孩在世界範圍內售出四千萬張專輯,其中包括七張超白金專輯。



Westlife—Uptown girl 

Uptown girl 
She's been living in her uptown world 
I bet she never had a back street guy 
I bet her mama never told her why 
I'm gonna try for an uptown girl 
She's been living in her white bread world 
As long as anyone with hot blood can 
And now she's looking for a downtown man 
That's what I am 
And when she knows what 
She wants from her time 
And when she wakes up 
And makes up her mind 
She'll see I'm not so tough
Just because 
I'm in love with an uptown girl 
You know I've seen her in her uptown world 
She's getting tired of her high class toys 
And all her presents from her uptown boys 
She's got a choice

Uptown girl 
You know I can't afford to buy her pearls
But maybe someday when my ship comes in 
She'll understand what kind of guy I've been 
And then I'll win 
And when she's walking 
She's looking so fine 
And when she's talking 
She'll say that she's mine 
She'll say I'm not so tough
Just because 
I'm in love 
With an uptown girl 
She's been living in her white bread world 
As long as anyone with hot blood can 
And now she's looking for a downtown man 
That's what I am 
Uptown girl 
She's my uptown girl 
You know I'm in love 
With an uptown girl 
My uptown girl 
You know I'm in love 
With an uptown girl 
My uptown girl 
You know I'm in love 
With an uptown girl 
My uptown girl

窈窕淑女 
她住在那高檔的住宅區 
我賭她從沒跟街頭男孩交往過 
我賭她媽媽也從沒跟她說過為什麼不可 
我想交個窈窕淑女 
她住在那高檔的住宅區 
只要是熱血青年就有機會 
現在她來尋找鄉村男孩 
那就是我呀 
日子一天天過去 
她會明白她想要什麼 
等它從夢中醒來 
就會做好決定 
她會發現我這人不錯 
因為我們相愛了 
我在她的世界看見過她 
看得出她已經玩膩了她的高檔玩具 
還有那些富家公子送她的高檔禮物 
她現在有其他的選擇了 
窈窕淑女 
你知道我沒錢給你買珍珠首飾 
但搞不好那天我的好運來了 
她就會知道我是多麼好的人 
那時我就成功了 
當她走在路上 
她看起來是那麼婀娜 
當她和別人聊天時 
她會說我們倆是一對 
她會發現我這人不錯 
因為我們相愛了 
她住在那高檔的住宅區 
只要是熱血青年就有機會 
現在她來尋找鄉村男孩 
那就是我呀 
窈窕淑女 
她是我的窈窕淑女 
你知道我們相愛了 
我跟窈窕淑女戀愛了 
我的窈窕淑女 

    • downtown[daun'taun]n. 市中心區
    • pearl[pə:l]n. 珍珠,傑出者,珍貴之物
    • tough[tʌf]a. 堅硬的,咬不動的;棘手的,難辦的;強健的,吃苦耐勞的;粗暴的,兇惡的
    • uptown['ʌp'taun]n. 住宅區n. 市中心区

       uptown[daun'taun]

      

     


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()