Leona Lewis翻唱Kelly ClarksonA Moment Like This》 

 


歌曲簡介:
這首歌是200612月,第三屆The X Factor的冠軍Leona Lewis翻唱Kelly Clarkson的歌曲並錄製了這首歌自己的版本。這首單曲於20061220日星期三發行,銷售速度飛快。這首單曲的發行與其他單曲的發行不太相同,因為大多數的新單曲會在週一發售,為的是周日能獲得英國單曲榜最高的銷量。

A Moment Like This》中英雙語歌詞對照:

What if I told you(如果我告訴你將會怎樣)

It was all meant to be(所有的一切都會發生)

Would you believe me(你會相信我嗎)

Would you agree(你又會贊同我嗎)

It's almost that feelin'(那近乎是一種感覺)

We've met before(你我相遇之前)

So tell me that you don't think I'm crazy(請告訴我你並不認為我為此而發狂)

When I tell you love has come here and now(當我告訴你,愛此時此刻已經到來)

A moment like this(像這樣的時刻)

Some people wait a lifetime(人們等候了一生)

For a moment like this(為了這樣的時刻)

Some people search forever(人們永遠都在尋覓)

For that one special kiss(為了那特殊的一吻)

Oh I can't believe it's happening to me(真不敢相信它降臨在我身上)

Some people wait a lifetime for a moment like this(人們等候了一生只為了這樣的一刻)

Everything changes but beauty remains(一切都在改變,只有美麗倖免)

Something so tender(如此溫存的事)

I can't explain(我無法解釋)

Well I may be dreaming but till i awake(我也許沉浸在美夢中直到蘇醒)

Can't we make this dream last forever(我們難道不能將這夢境持續永久嗎)

And I'll cherish all the love we share(然而我會珍藏著我們分享的所有愛)

For a moment like this(為了這樣的一刻)

Some people wait a lifetime(人們等候了一生)

For a moment like this(為了這樣的一刻)

Some people search forever(人們永遠在尋覓)

For that one special kiss(為了那特殊的一吻)

Oh I can't believe it's happening to me(不敢相信它降臨在了我身上)

Some people wait a lifetime for a moment like this(人們等候了一生就為了這樣的一刻)

Could this be the greatest love of all(這也許就是偉大的愛嗎)

I wanna know that you will catch me when I fall(我只想知道你會在我墜入愛河的瞬間緊緊地擁我入懷)

So let me tell you this(所以讓我來告訴你)

Some people wait a lifetime for a moment like this(人們等候了一生只為了這樣的一刻)

Some people wait a lifetime(人們等候了一生)

for a moment like this(為了這樣的一刻)

Some people search forever(人們永遠在尋覓)

for that one special kiss(只為了那特殊一吻)

Oh I can't believe it's happening to me(不敢相信它降臨在了我身上)

Some people wait a lifetime for a moment like this(人們等候了一生只為了這樣的時刻)

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()