Stoned》酒醉小才女Dido

 

歌手簡介:

Dido(蒂朵)是英國四人超級EPIC-HOUSE / TRIP-HOP電子樂隊“FAITHLESS(無信念樂隊)”中的客席女主唱。Dido 6歲進入音樂學校就讀接受正統音樂訓練,其優異的表現讓她在18歲時就已經拿到了鋼琴、小提琴的碩士學位並參與英國古典樂團的巡迴表演。

 

Stoned》酒醉中英雙語歌詞:

When you're stoned baby, and I am drunk 親愛的你喝醉了,我也酒醉

And we make love it seems a little desolate 我們ML,卻有點兒淒涼

It's hard sometimes not to look away 有時候,我很難不暗自神傷

And I think what's the point When I'm having to hold this fire down 當我不得不努力維持,不讓愛火冷卻我苦苦思索癥結所在

I think I'll explode, if I can't feel this freely way 在你身邊我感受不到自在快樂,我想我就要崩潰

Chorus: If you won't let me fall for you 若你沒有讓我為你心神低落

Then you won't see the best that I would love to do for you 那你就不會發現我為你所做的一切

Instead you will be missing me when I go 當我走後,你會想念我

Coz' I'm bored of hanging out in your cold 我早已厭倦被你的淡漠冷落

When I feel loved baby, I join the road 親愛的,當我感到被愛的感覺,我享受美好的生活

And the world moves with me 世界也圍繞我旋轉

When I feel lost I just slip away 當我感到被遺棄,我會悄悄溜走

Silently, quietly take my things and go 輕輕的,靜靜的,拿起我的行囊出走

And think what's the point 我苦苦思索癥結所在

Think where's the hope we're coming home 思索我們和好如初的希望何在

{Chorus repeat} If you find one day 如果有一天

Find some freedom and relief 你重獲自由和平靜

And with this freedom maybe 那麼這自由

Maybe you'll find some peace 也許能為你帶來得安定

And with this peace baby 親愛的

I hope it brings you back to me, bring you home, take me home 我希望這安定能使你回到我身邊,能帶你回家,請來把我帶走

{Chorus repeat} Oh, take me home Oh 哦,請來帶我走

Take me home帶我走

When you're stoned baby 親愛的,當你酒醉

Take me home~帶我走~

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()