Simple Plan簡單計畫-獻給父親的歌曲 Perfect

簡單計畫(Simple Plan)是一支來自加拿大蒙特利爾的流行朋克樂團。樂隊歌曲核心部分的突出特點是低沉圓潤而抒情,2002年推出首張專輯一炮打響,僅僅一年,他們周遊了五大洲,演出300多場,被眾多媒體與樂迷譽為流行樂壇的新一代天王,被紐約時報喻為“朋克搖滾復興”。

 

 

 

 

中英雙語歌詞:

Perfect 》完美

Hey dad look at me 爸,你看著我

Think back and talk to me 仔細回想並告訴我

Did I grow up according to plan? 我的成長之路是否循規蹈矩?

And do you think I'm wasting my time Doing things I wanna do 你是不是覺得我做自己嚮往的事是浪費時間?

But it hurts when you disapprove all along 你一直以來的否定都是我最大的痛

And now I try hard to make it我現在這麼努力

I just want to make you proud 只想讓你刮目相看

I'm never gonna be good enough for you在你眼裡我永遠都不夠好

I can't pretend that I'm alright假裝順從我做不到

And you can't change me 你改變不了我

Cuz we lost it all 我們失去了一切

Nothing lasts forever 萬事皆有終

I'm sorry I can't be perfect 對不起,我不完美

Now it's just too late現在太晚了

And we can't go back沒有回頭路

I'm sorry I can't be perfect 對不起,我不完美

I try not to think我試著不去想

About the pain I feel inside 內心的痛苦

Did you know you used to be my hero 可知道我曾視你為英雄?

All the days you spent with me 你伴我左右的日子

Now seem so far away 都變得飄渺遙遠

And it feels like you don't care anymore 只覺得你不再關心我了

And now I try hard to make it 我現在這麼努力

I just want to make you proud 只想讓你刮目相看

I'm never gonna be good enough for you在你眼裡我永遠都不夠好

I can't stand another fight我不想再和你打下去了

And nothing's alright 但這還遠沒結束

Cuz we lost it all我們失去了一切

Nothing lasts forever萬事皆有終

I'm sorry I can't be perfect 對不起,我不完美

Now it's just too late 現在太晚了

And we can't go back 沒有回頭路

I'm sorry I can't be perfect 對不起,我不完美

Nothing's gonna change the things that you said 你說過的話無法改變

Nothing's gonna make this right again (right again) 發生的事覆水難收

Please don't turn your back 什麼都不用說了I

can't believe it's hard just to talk to you 真不懂想跟你談談竟會這麼難

But you don't understand (you don't understand) 因為你根本就不會理解

Cuz we lost it all 我們失去了一切

Nothing lasts forever萬事皆有終

I'm sorry I can't be perfect對不起,我不完美

Now it's just too late 現在太晚了

And we can't go back沒有回頭路

I'm sorry I can't be perfect 對不起,我不完美

Cuz we lost it all 我們失去了一切

Nothing lasts forever萬事皆有終

I'm sorry I can't be perfect對不起,我不完美

Now it's just too late 現在太晚了

And we can't go back 沒有回頭路

I'm sorry I can't be perfect 對不起,我不完美

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()