讚美耶穌基督歌曲 I look to you 我仰望你 ..Whitney Houston

 

這首歌根本是首福音歌曲, 從歌詞的意境可以了解為什麼惠妮說它總結了新專輯的精神 - 透過信仰的力量, 克服一切困難考驗, 重新再站起來的精神。我覺得bridge寫的最貼切, 在人生大大小小的"戰役", 不免會有被重重擊敗, 一敗塗地的時刻, 這時候惠妮選擇了仰望她的神, 祈求祂照耀她, 給她光明, 我想不管你的信仰是什麼(或根本沒信仰) , 人在最脆弱的時候總是在尋找一個救贖, I Look To You把這種心情表露無遺, R. Kelly寫得好惠妮也詮釋得恰到好處我相信這首歌在人生過程中, 一定有機會安慰到你。

 

 

 

 

 

 

 

I Look To You

惠妮休斯頓之仰望祢

(Music and Lyrics by R. Kelly)

詞曲: R. Kelly    翻譯: 愛惠旗艦店

   

(Verse 1)

(Verse 1)

As I lay me down

我躺下來

Heaven hear me now

上天請祢傾聽我

I'm lost without a cause

我迷失了自己

After giving it my all

付出了所有

   

Winter storms have come

暴風雪來臨

And darkened my sun

天空一片昏暗

After all that I've been through

一切苦難後

Who on earth can I turn to?

我還能投靠誰?

   

(Chorus)

(Chorus)

I look to you

我只能仰望祢

I look to you

注視著祢

After all my strength is gone

雖然力氣已用盡

In you I can be strong

在祢身上  我尋得力量

   

I look to you

我仰望著祢

I look to you

注視著祢

And when melodies are gone

即便世界鴉雀無聲

In you I hear a song

在祢身上  依舊聽見歌唱

I look to you

我仰望著祢

   

(Verse 2)

(Verse 2)

After I lose my breath

剩下最後一口氣

There's no more fighting left

戰到一兵一卒

Thinking to rise no more

再也站不起來

Searching for that open door

只想找到出口

   

And every road that I've taken

所有的嘗試

Led to my regret

最終都令人懊悔不已

And I don't know if I'm gonna make it

不知道能不能撐過去

Nothing to do but lift my head

我只能抬起頭來

   

(Chorus)

(Chorus)

I look to you

仰望著祢

I look to you

注視著祢

And when all my strength is gone

雖然力氣已用盡

In you I can be strong

在祢身上我尋得力量

   

I look to you

我仰望著祢

I look to you

注視著祢

And when melodies are gone

即便世界鴉雀無聲

In you I hear a song

在祢身上  依舊聽見歌唱

I look to you

我仰望著祢

   

(Bridge)

(Bridge)

My levees are broken (oh Lord)

我的城池被攻破

My walls have come (coming down on me)

城牆倒了下來

tumbling down on me (All the rain is falling)

重重壓在身上

The rain is falling

大雨無情地撲打

Defeat is calling (set me free)

眼看就要徹底輸了

I need you to set me free

祈求祢拯救我

Take me far away from the battle

帶我遠離戰場

I need you

我需要祢

Shine on me

照耀我給我光明

   

(Chorus)

(Chorus)

I look to you

我仰望著祢

I look to you

注視著祢

After all my strength is gone

雖然力氣已用盡

In you I can be strong

在祢身上我尋得力量

   

I look to you

我仰望著祢

I look to you

注視著祢

And when melodies are gone

即便世界鴉雀無聲

In you I hear a song

在祢身上  依舊聽見歌唱

I look to you

我仰望著祢

   

I look to you...

仰望著祢...

I look to you... 

仰望著祢...

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()