《烏龍保鏢》插曲:Achy Breaky Heart

英文歌詞:

You can tell the world
you never was my girl,
you can burn my clothes
up when I am gone.
You can tell your friends
just what a fool I've been,
and laugh and joke
about me on the phone
You can tell my arms :
Go back into the farm!
You can tell my feet
to hit the floor.
You can tell my lips
to tell my fingertips,
they won't be reaching out
for you no more.
But don't tell my heart,
my achy breaky heart,
I just don't think he'll understand.
But if you tell my heart,
my achy breaky heart,
he might blow up and kill this man.
You can tell your Ma,
I moved to Arkansas,
you can tell your dog
to bite my leg.
Or tell your brother Cliff,
whose fist can tell my lips,
he never really liked me anyway.
Or tell your Aunt Louise,
tell anything you please,
myself already knows I'm not O.K.
Or you can tell my eyes
to watch out for my mind,
it might be walkin' out
on me one day.

歌詞翻譯:

你可以告訴世人
你根本不是我的女友
你可以趁我外出時
把我的衣服燙出洞
你可以告訴你的朋友們
我是個多愚蠢的傻瓜
在電話裡盡情地
嘲笑和挖苦我
你可以拒絕我的雙臂
讓它們回農田裡去耕作
你可以讓我的雙腳
老老實實地踏在地上
你可以警告我的雙唇
還有我的手指頭
它們不會再來騷擾你
但是不要來告誡我的心
我那傷痛破碎的心
它也許不會理解
但如果你非要這麼幹
我那傷痛破碎的心
它也許會爆炸
把我也一起毀滅。
你可以告訴你老媽
我已經搬去了阿肯色
你可以吩咐你的狗
讓它狠狠咬我的腿
或者告訴你的兄弟克裡夫
他會用拳頭來教訓我
因為他從來都不喜歡我
你也可以告訴你阿姨路易士
說你想說的任何事
我已明瞭自己並不在狀態
你也可以告訴我的眼睛
小心提防我的心靈
也許總有一天它會
帶我走向瘋狂。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()