《最終幻想》主題曲:Eyes On Me 注視我的目光

王菲的歌唱實力及其在亞洲的影響力,史克威爾看中王菲,加上1999年王菲憑藉重慶森林成功搶灘日本市場,在日本本土也有著影響力,於是史克威爾力邀王菲主唱了的主題曲《Eyes on me》。這張單曲亦曾在日本Oricon單曲榜上佔據第9位置,是有始以來,華語歌手在此單榜上的最好成績!而在香港中文電臺2000年外語流行歌曲選舉裡,《Eyes on me》更是獲得“全年最受歡迎十大英文金曲”。

Whenever sang my songs.
on the stage, on my own!
whenever said my words.
wishing they would be heard.
i saw you smiling at me.
was it real or just my fantasy?
you’d always be there in the corner.
of this tiny little bar.

my last night here for you.
same old songs, just once more.
my last night here with you?
maybe yes, maybe no.
i kind of liked it your way.
how you shyly placed your eyes on me.
oh, did you ever know?
that i had mine on you.

darling, so there you are.
with that look on your face.
as if you’re never hurt.
as if you’re never down.
shall i be the one for you?
who pinches you softly but sure.
if frown is shown then.
I`ll know that you`re on dreamer.

so let me come to you.
close as i wanted to be
close enough for me.
to feel your heart beating fast
and stay there as i whisper.
how i love you peaceful eyes on me.
did you ever know.
that i had mine on you.

darling, so share with me.
your love if you have enough.
your tests if you’re holding back.
or pain if that’s what it is.
how can i let you know.
I’m more than the dress the voice..
just reach me out then.
you`ll know that you`re not dreaming.

每次唱自己的歌
獨自在舞臺上
道出心聲
希望有人聆聽
看見你對我微笑
真的嗎?亦或只是我的幻想?
你總待在角落裡
在這個小酒吧中

最後在此為你待一個晚上
最後唱一遍相同的老歌
這是與你在一起的最後一晚嗎?
也許,是也許不是.
我有些喜歡你注視我的方式
害羞地凝視著我
哦,你可知道
我也在注視著你

親愛的,你就在那兒
臉上的表情
好象從未受過傷害
從未失敗
我可以是哪個人嗎?
那個溫柔而堅定地擰你一下的人
如果你皺眉
我會知道你不是在夢遊

讓我靠近你
近到我滿意
近到我
能聽見你的心跳加速
我停靠在那兒悄聲訴說
多麼喜歡你凝視我的寧靜的雙眼
哦,你可知道
我也在注視著你

愛人,如果你的愛夠深
和我分享吧
強忍住的淚水和痛苦
也讓我分擔
怎樣讓你知道
我不僅是這樣的音容笑貌.
伸手碰一下我
便會知道你不是在做夢

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()