Blackmore's Night關於團圓的英文歌:Home again

中秋和春節都是代表團圓的節日,也是中國目前每年最長的節假日,你會回家陪家人過節嗎?小時候一起長大的夥伴也早

0

 

中秋和春節都是代表團圓的節日,也是中國目前每年最長的節假日,你會回家陪家人過節嗎?小時候一起長大的夥伴也早已各奔東西,但是心靈的牽繫會讓你再次回到老地方團聚。就讓這首歌送一份思念和團聚給你吧。

Home Again 英語歌詞:

I've been many places
我去過很多地方
I've traveled 'round the world
我周遊整個世界
Always on the search for something new
一直在尋找新奇的東西
But what does it matter
但那些無關緊要
When all the roads I've crossed
每當我穿過鄉間的小路
Always seem to return to you…
一直渴望著回到你身邊

Old familiar faces
噢看那些熟悉的老面孔
Everyone you meet
你記得他們每個人
Following the ways of the land
當你走在鄉下的小路上
Cobblestones and lanterns
鵝卵石和燈籠
Lining every street
照亮了整個街道
Calling me to come home again
它們歡迎我再次回家

Dancing in the moonlight
我要在月光下舞蹈
Singing in the rain
在雨裡歌唱
Oh, it's good to be back home again
噢回家的感覺真好
Laughing in the sunlight
我要在陽光下狂笑
Running down the lane
沿著小路奔跑
Oh, it's good to be back home again
噢回家的感覺真好

When you play with fire
也許你去劃一根火柴
Sometimes you get burned
只有幸運的時候你能點著它
It happens when you take a chance or two
不過這種事你還可以再試一次
But time is never wasted
但時光一去不返
When you've lived and learned
你會漸漸地意識到
And it time it comes back to you…
而現在,是你回家的時候了

Old familiar faces
噢看那些熟悉的老面孔
Everyone you meet
你記得他們每個人
Following the ways of the land
當你走在鄉下的小路上
Cobblestones and lanterns
鵝卵石和燈籠
Lining every street
照亮了整個街道
Calling me to come home again
它們歡迎我再次回家

Dancing in the moonlight
我要在月光下舞蹈
Singing in the rain
在雨裡歌唱
Oh, it's good to be back home again
噢回家的感覺真好
Laughing in the sunlight
我要在陽光下狂笑
Running down the lane
沿著小路奔跑
Oh, it's good to be back home again
噢回家的感覺真好

And when I got weary
當我疲倦的時候
I'd sit a while and rest
我就坐下來休息
Memories invading my mind
不盡的回憶便湧上我的心頭
All the things I'd treasured
所有我珍藏的東西
The ones I'd loved the best
以及我最喜歡的那一件
Were the things that I'd left behind… 
我已把它們統統丟掉

Old familiar faces
噢看那些熟悉的老面孔
Everyone you meet
你記得他們每個人
Following the ways of the land
當你走在鄉下的小路上
Cobblestones and lanterns
鵝卵石和燈籠
Lining every street
照亮了整個街道
Calling me to come home again
它們歡迎我再次回家

Dancing in the moonlight
我要在月光下舞蹈
Singing in the rain
在雨裡歌唱
Oh, it's good to be back home again
噢回家的感覺真好
Laughing in the sunlight
我要在陽光下狂笑
Running down the lane
沿著小路奔跑
Oh, it's good to be back home again
噢回家的感覺真好

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()