Taylor Swift唱出天下父母的心聲:Never Grow Up寶貝別長大

<Never Grow Up>是美國當紅鄉村音樂女歌手Taylor Swift新專輯<Speak Now>中的一首歌,主要內容是Taylor對於成

0

 

<Never Grow Up>是美國當紅鄉村音樂女歌手Taylor Swift新專輯<Speak Now>中的一首歌,主要內容是Taylor對於成長的書寫,或許是對自己過去的一部回憶錄。寫了每個父母的心情,父母是不是都不希望自己的孩子長大,那樣就永遠不會有離開自己的一天呢?

Never Grow Up 英語歌詞帶中文翻譯:

Your little hands wrapped around my finger 
你的小手握著我的手指
And it's so quiet in the world tonight
今晚,這個世界好安靜
Your little eyelids flutter cause you're dreaming
你的眼皮因為你正做的夢微微的顫動著
So I tuck you in, turn on your favorite night light
我幫你蓋上被子,打開了你最喜愛的小夜燈
To you everything's funny, you got nothing to regret
對你而言,這一切是多麼的有趣,沒有事情讓你感到遺憾
I'd give all I have, honey
親愛的,我給了你一切我所擁有的
If you could stay like that
希望你能一直保持這樣
Oh darling, don't you ever grow up
親愛的,你可以就這樣不要長大嗎
Don't you ever grow up, just stay this little
就這樣不要長大,就一直這樣小小的
Oh darling, don't you ever grow up
親愛的,你可以就這樣不要長大嗎
Don't you ever grow up, it could stay this simple
就這樣不要長大,世界就會這樣一直簡簡單單的
I won't let nobody hurt you, won't let no one break your heart
我不會讓任何人傷害你,我不會讓任何人破碎你的心
No, no one will desert you
沒有人會拋棄你
Just try to never grow up, never grow up
試著的不要長大,不要長大
You're in the car on the way to the movies
你坐在車裡,在去看電影的路上
And you're mortified your mom's dropping you off
因為媽媽送你,而讓你感到羞愧
At 14 there's just so much you can't do
當你14歲的時候,有許許多多的事情你沒有辦法做
And you can't wait to move out someday and call your own shots
你等不及有一天,你會搬出去,擁有自己的房子,掌握著自己的一切
But don't make her drop you off around the block
但是別讓她送你到離目的地一個街區遠的地方(怕被別人看見)
Remember that she's getting older too
記得,她也在慢慢的變老
And don't lose the way that you dance around in your PJs getting ready for school
不要忘了你曾是如此興奮的穿著睡衣一邊跳著舞,一邊做著準備去學校,
Oh darling, don't you ever grow up
親愛的,你可以就這樣不要長大嗎
Don't you ever grow up, just stay this little
就這樣不要長大,就這樣一直小小的
Oh darling, don't you ever grow up
親愛的,你可以就這樣不要長大嗎
Don't you ever grow up, it could stay this simple
就這樣不要長大,世界就會這樣一直簡簡單單的
No one's ever burned you, nothing's ever left you scarred
沒有人傷害你,永遠不會有人讓你一個人害怕
And even though you want to, just try to never grow up
即使你盼望著,也請試著不要長大吧
Take pictures in your mind of your childhood room
把你童年房間的樣子印在記憶裡
Memorize what it sounded like when your dad gets home
記住爸爸到家前的腳步聲
Remember the footsteps, remember the words said
記得那個腳步聲,記得那些話語
And all your little brother's favorite songs
還有所有你弟弟最愛的歌
I just realized everything I have is someday gonna be gone
我才意識到,我現在擁有的一切都會在未來的某一天消失
So here I am in my new apartment
現在,我站在我的新的公寓裡
In a big city, they just dropped me off
在一個大城市,他們開車送我到這裡
It's so much colder than I thought it would be
比我想像的要寒冷的許多
So I tuck myself in and turn my night light on
我蓋上了自己的被子,打開了自己的小夜燈
Wish I'd never grown up
真希望我永遠不會長大
I wish I'd never grown up
我祈禱著,我永遠不會長大
Oh I don't wanna grow up, wish I'd never grown up
我不想長大,真希望我永遠不會長大
I could still be little
我依舊是那樣小小的
Oh I don't wanna grow up, wish I'd never grown up
我不想長大,真希望我永遠不會長大
It could still be simple
世界便依舊是那樣的簡單
Oh darling, don't you ever grow up
親愛的,你可以就這樣不要長大嗎
Don't you ever grow up, just stay this little
就這樣不要長大,就一直這樣小小的
Oh darling, don't you ever grow up
親愛的,你可以就這樣不要長大嗎
Don't you ever grow up, it could stay this simple
就這樣不要長大,世界就會這樣一直簡簡單單的
Won't let nobody hurt you
我不會讓任何人傷害你
Won't let no one break your heart
不會讓任何人傷害你的心
And even though you want to, please try to never grow up
即使你盼望著,也請你試著永遠不會長大
Oh, don't you ever grow up
永遠不會長大
Oh, never grow up, just never grow up
永遠不會長大,就這樣永遠不會長大

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()