情歌首選Wonderful Tonight》今晚多麼美妙

 

Wonderful Tonight》出自Eric Clapton1977年的音樂專輯《Slowhand》。這首歌的靈感來自于其前任妻子Pattie boyd197697日,Eric ClaptonPattie boyd在家裡準備赴宴,Pattie梳妝打扮久久不出來,克萊普頓就寫下了這首《Wonderful Tonight》。

 

 


Wonderful Tonight》中英雙語歌詞:

It's late in the evening.(夜色漸濃)

She's wondering what clothes to wear.(她還在為如何裝扮猶豫不決)

She puts on her make up,(選好衣服穿上,薄施粉黛)

and brushes her long blond hair.(並盤好了那一頭漂亮的金髮)

And then she asks me:"Do I look allright?"(然後她問我,"這樣打扮得合適嗎?")

And I say:"Yes, you look wonderful tonight."(我答到:"是的,你今晚看起來很迷人")

We go to a party,(我們去參加一個晚會)

and everyone turns to see.(惹得眾人頻頻側目)

This beautiful lady(這位美麗的淑女)

is walking around with me.(與我結伴款款而行)

And then she asks me:"Do you feel allright?"(這時她問我:"你感覺還好吧?")

And I say:"Yes, I feel wonderful tonight."(我回答:"是的,我今晚感覺很不錯")

I feel wonderful because I see the love light in your eyes. (我感覺不錯是因為我看到在你眼中燃燒著的愛意)

And the wonder of it all(而且我還在想)

is that you just don't realize(你可能並不知道)

how much I love you....(我到底有多愛你)

It's time to go home now.(該回家的時候)

And I've got an aching head.我覺到有點頭痛)

So I give her the car keys,(因此我給她車鑰匙)

and she helps me to bed(.她送我回家並扶我上床)

And then I tell her,(我告訴她)

as I turn off the light(當我把燈關掉的時候)

I said:"My darling, you were wonderful tonight"(我說:"親愛的,你今晚很迷人)

"Oh my darling, you were wonderful tonight."(,我親愛的,你今晚真的很迷人)

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()