經典英語情歌: One in a million 萬里挑一

原唱Bosson版本試聽:視頻: One in a million 萬里挑一歌詞中英對照 you're one in a million, oh no

歌曲簡介:

Bosson是瑞典的集作詞、作曲、編曲、演唱于一身的實力派創作型音樂才子。他的個人魅力首先於洛杉磯引爆,首支單曲《We Live》便得到知名電臺KIIS-FM的強力推薦,一首《One in a million》,曾作為電影《選美俏臥底》(Miss Congeniality)的插曲讓他一舉成名,也正是這首電影歌曲當年與Bob DylanBjorkSting等同時獲得金球獎提名「年度最佳電影主題曲」的殊榮! Bosson叩開了美國流行樂壇的大門,繼而走紅全球!

 

One in a million 萬里挑一歌詞中英對照

you're one in a million, oh now
你就是萬里挑一的那個
you're one in a million, oh
你就是萬里挑一的那個
sometimes i can't hate you every day
有時我不會每天都討厭你
sometimes you can fall for everyone you see
有時你可能會迷戀上你見到的每個人
only one can really make me stay
但只有一個能令我真正地想要停留依靠
a sign from the sky
天空中的標誌
said to me
似乎在向我說
you're one in a million
你就是萬里挑一的那個
you're once in a lifetime
你就是一生中難得遇到的那個
you made me discover one of the stars above us
你令我發現天空中其中的一顆星星
i've been looking for that special one
我一直在找尋那個特別的另一半
and i've been searching for someone to give my love
我一直在尋找著那個能令我對她傾注我所有的愛的女孩
and when i thought that all the hope was gone
當我認為已沒有希望的時候
you smile, there you were and i was gone
你微笑了你就在那兒而我卻已離開了
i always will remember how i felt that day
我將會一直記住那一天的感受
a feeling indescribable to me, yeah
對我而言那是一種無法用言語來表達的感覺
i always knew there was an answer for my prayer
知道我的祈禱會有答覆的
and you, you're the one, the one for me
而你你就是我要找尋的那個人
you're one in a million
你就是萬里挑一的那個
you're once in a lifetime
你就是一生中難得遇到的那個
you made me discover one of the stars above us
你令我發現天空中其中的一顆星星
i was cool and everything was possible
我很冷酷可一切都有可能
they tried to catch me but it wasn't possible
她們試圖要抓牢我但那是不可能的
no one could hurt me it was my game
沒有人能傷害我這是我的遊戲
until I met you baby and we’re the same
直到我遇見了你我們都是一樣的
and when you didn't want me, i wanted you
當你並不想要我的時候我卻渴望得到你
because the finer thing about it was I like the show
因為更棒的是我就是喜歡這樣子
i like it when it’s difficult i like it when it's hard
越是難我越是喜歡(越想要征服)
you know it's worth it that you find your heart
你知道你察覺到了你的真心這就很值得了
you're one in a million
你就是萬里挑一的那個
you're once in a lifetime
你就是一生中難得遇到的那個
you made me discover one of the stars above us
你令我發現天空中其中的一顆星星

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()