經典英語情歌:More than words ( Extreme )

原唱Extreme版本試聽:Westlife翻唱More than words Live版本試聽: More than words中英歌詞: Saying I lov

Westlife翻唱More than words Live版本試聽:
歌曲簡介:

Extreme
上世紀80年代美國的一隻重金屬樂隊,樂隊吉他手Nuno彈奏的技巧和旋律以及樂隊主唱Gray 乾淨的風格讓人真是喜歡得more than words......




More than words
中英歌詞:

Saying I love you 
Is not the words 
I want to hear from you 
It's not that I want you 
Not to say 
but if you only knew 
How easy 
it would be to 
show me how you feel 
More than words 
is all you have to do 
to make it real 
Then you wouldn't 
have to say 
that you love me 
Cos I'd already know

What would you do 
if my heart was torn in two 
More than words to show you feel 
That your love for me is real 
What would you say 
if I took those words away 
Then you couldn't make things new 
Just by saying I love you

it´s more than words, 
it´s more than what you say 
it´s the things you do 
oh yeah 
it´s more than words, 
it´s more than what you say 
it´s the things you do 
oh yeah

Now that I've tried to 
talk to you 
and make you understand 
All you have to do 
is close your eyes 
And just reach out your hands

and touch me 
Hold me close 
don't ever let me go 
More than words 
is all I ever 
needed you to show 
Then you wouldn't have to say 
that you love me 
Cos I'd already know

What would you do 
if my heart was torn in two 
More than words to show you feel 
That your love for me is real 
What would you say if I took those words away 
Then you couldn't make things new 
Just by saying I love you

歌詞中文意思:

 

"我愛你"
並不是我想聽你說的話
不是我不讓你說
但是,如果你明瞭
讓我明白你的感受是多麽容易
在言語之外,你必須做的就是讓它成真
然後,你就不用說你愛我
因為,我已經知道
如果我的心碎成兩半,你會怎麽做
在言語之外,表達你的感受
你對我的愛是真心真意
如果把這些言語拿走,你會怎麽說
你再也不能有新花樣
除了說"我愛你"

在言語之外

我一直試著和你交談,讓你明白
你只要閉上眼睛
伸出手,觸摸我
抱緊我,別讓我走
我只需要你在言語之外的表示
然後,你就不用說你愛我
因為我早就知道了
如果我的心碎成兩半,你會怎麽做?
在言語之外,表達你的感受
你對我的愛是真心真意
如果把這些言語拿走,你會怎麽說?
你再也不能有新花樣
除了說"我愛你"
 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()