Bon Jovi代表作:Never Say Goodbye

 

邦喬維(Bon Jovi),是當代美國搖滾樂隊,少年時期即開始接觸搖滾樂。1983年組建同名樂隊,逐漸佔據市場。以主流硬搖滾、金屬搖滾見長。音樂風格:Hard Rock(硬搖滾)Pop-Metal(流行金屬)Pop Rock(流行搖滾)Album Rock(專輯搖滾)Arena Rock(舞臺搖滾)Heavy Metal(重金屬)

 

 

 

Never Say Goodbye

中英雙語歌詞:

As I sit in this smoky room

當我坐在煙霧嫋繞的房間裡

The night about to end

已是夜色闌珊

I pass my time with strangers

我和一群陌生人一起打發時間

But this bottle's my only friend

但只有酒瓶才是我唯一的朋友

Remember when we used to park

還記得我們有一次停車

On Butler Street out in the dark

在巴勒街外的黑暗之中

Remember when we lost the keys

還記得當時我們遺失了鑰匙

And you lost more than that in my backseat

而你,在我的後座失去了更多

Remember when we used to talk

還記得我們曾怎樣交談

About busting out

關於惹是生非的事

We'd break their hearts

我們傷了他們的心

Together, forever

在一起,永遠

Never say goodbye, never say goodbye

不要說再見,永不說再見

You and me and my old friends

你和我還有我的老朋友們

Hoping it would never end

希望這時光永不結束

Never say goodbye, never say goodbye

不要說再見,永不說再見

Holding on - we got to try

堅持下去,我們必須要努力

Holding on to never say goodbye

堅持下去,不要說再見

Remember days of skipping school

還記得那些一起翹課的日子

Racing cars and being cool

一天到晚飆車、耍酷

With a six pack and the radio

只要有六罐啤酒和收音機

We didn't need no place to go

去哪兒都無所謂

Remember at the prom that night

還記得畢業舞會那一晚

You and me we had a fight

我倆吵了一架

But the band they played our favorite song

但當時樂隊演奏出我們最愛的那首歌

And I held you in my arms so strong

於是我把你緊緊的擁在懷裡

We danced so close

我們緊靠著共舞

We danced so slow

緩緩的跳著舞

And I swore I'd never let you go

我發誓永遠不會讓你走

Together, forever

在一起,永遠

Never say goodbye, never say goodbye

不要說再見,永不說再見

You and me and my old friends

你和我還有我的老朋友們

Hoping it would never end

希望這時光永不結束

Never say goodbye, never say goodbye

不要說再見,永不說再見

Holding on - we got to try

堅持下去,我們必須要努力

Holding on to never say goodbye

堅持下去,不要說再見

I guess you'd say we used to talk

我想你會說我們曾提過

About busting out

關於惹是生非的事

We'd break their hearts

我們傷了他們的心

Together, forever

在一起,永遠

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()