經典情歌:Any Man Of Mine 我鐘意的男人

加拿大著名歌星Shania Twain(仙妮亞·唐恩)是當今鄉村流行樂壇絕對的實力派天后,她是繼Garth Brooks之後商業上最為成功的鄉村歌手,連續幾張專輯銷量過千萬。她贏得了多項鄉村音樂獎,以及五項格萊美大獎,是鄉村音樂界當仁不讓的一姐。

 

Any man of mine》我鐘意的男人中英雙語歌詞:

This is what a woman wants...這是女人所夢想的

Any man of mine better be proud of me我的男人最好要以我為傲

Even when I'm ugly he still better love me即使我很醜陋,他還是愛我

And I can be late for a date that's fine約會時我遲到沒有關係

But he better be on time他最好準時

Any man of mine'll say it fits just right我的男人最好說我衣著得體

When last year's dress is just a little too tight即使去年的禮服有一點緊

And anything I do or say better be okay他對我言聽計從,稱讚有加

When I have a bad hair day即使我今天的髮型很爛

And if I change my mind A million times即使我不停地改變主意

I wanna hear him say我要聽見他說

Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah I like it that way好好,我喜歡那樣

Any man of mine better walk the line我的男人最好能這樣

Better show me a teasin' squeezin' pleasin' kinda time能夠給我帶來緊張刺激、幽默幸福的時光

I need a man who knows, how the story goes我的男人還要會講故事

He's gotta be a heartbeatin' fine treatin' Breathtakin' earthquakin' kind必須是那種讓我心跳加速、摒住呼吸、內心激蕩的類型

Any man of mine我的男人

Well any man of mine better disagree我的男人要堅決否認

When I say another woman's lookin' better than me當我說還有別的女人比我漂亮時

And when I cook him dinner and I burn it black如果我燒焦了給他做的晚餐

He better say, mmmm, I like it like that yeah他最好說,嗯,我喜歡那樣的晚餐......

You gotta shimmy shake你一震動

Make the earth quake就地動天搖

Kick, turn, stomp, stomp, then you jump踢腿、轉身、跺腳,然後跳起來

Heel to toe, Do Si Do用腳後跟然後是腳趾頭'

Til your boots wanna break直到你的靴子要破裂

"Til your feet and your back ache雙腿發疼,肩臂酸痛

Keep it movin' 'til you just can't take anymore堅持下去直到你精疲力竭

Come on everybody on the floor大家都一起來吧

A-one two, a-three four 1234 Hup two, hum This is what a woman wants...這是女人所夢想的

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()