感人淚下天堂若比鄰 A Place Nearby -- Lene Mar

 MV描述:挪威精靈Lene Marlin(琳恩?瑪蓮)成名之作A place nearbyLene Marlin純靜淡然的嗓音會不著痕跡地把你塵封的往事一併勾起,讓你的眼淚悄然地滴落臉龐;同時,它也給你力量,讓你在沉靜中明白,再痛再傷也不過如此,當痛過苦過,一切也就風淡雲輕。難過低落時,聽一聽琳恩,她會幫你找回勇氣;情緒亢奮時,聽一聽琳恩,她會讓你沉寂;不管走到哪裡,聽一聽琳恩,她會載你到一個波瀾不驚的寧靜世界。

 

 

  歌詞

  I entered the room 我進入這個屋子

  sat by your bed all through the night 整夜坐在你的床上

  I watched your daily fight我看到你每日都在鬥爭

  I hardly knew 我剛剛知道

  The pain 你的痛苦

  was almost more than I could bear 我幾乎還能聽到

  and still I hear 而且我仍能聽到

  your last words to me 你最後對我的話

  Heaven is a place nearby 天堂很近

  so I won't be so far away 我不會離你很遠

  and if you try and look for me如果你來看我

  maybe you'll find me someday 也許你會在某天找到我

  Heaven is a place nearby天堂很近

  so there's no need to say goodbye 所以不需要再見

  I wanna ask you not to cry 我想告訴你不要哭泣

  I'll always be by your side 我會一直陪在你的身邊

  you just faded away 你只是消失了

  you spread your wings you had flown 你張開你的翅膀飛走

  away to something unknow去那未知的世界

  wish I could bring you back 祈禱我請求把你帶回來

  you're always on my mind 你一直在我的記憶裡

  about to tear myself apart 我哭的快要精神崩潰

  you have your special place in my heart always 你在我的心裡永遠佔據特殊地位

  Heaven is a place nearby 天堂很近

  so I won't be so far away 我不會離你很遠

  and if you try and look for me 如果你來看我

  maybe you'll find me someday也許你會在某天找到我

  Heaven is a place nearby 天堂很近

  so there's no need to say goodbye所以不需要再見

  I wanna ask you not to cry我想告訴你不要哭泣

  I'll always be by your side我會一直陪在你的身邊

  and even when I go to sleep 即使當我去睡覺

  I still can hear your voice 我還是可以聽見你的聲音和那些話語

  and those words   I never will forget 我不會忘記

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()