La Isla Bonita美麗的島嶼  (Alizee)

這是麥當娜86年的冠軍歌曲《LA ISLA BONITA-- 風光秀麗的小島》, 歌名La Isla Bonita 為西班牙語,即美麗的海島。法國的玉女天后Alizee(艾麗婕)曾經翻唱過該歌曲。

艾莉婕Alizee是法國新時代當紅女歌手,她是一位蘊藏著藝術與歌唱潛能的女孩,自幼即對舞蹈、歌唱及演戲相當熱愛,她的歌曲到達了義大利、俄國charts冠軍排行榜,並且經常保持第一的位置。

La Isla Bonita 

Last night I dreamt of San Pedro
just like i'd never gone, i knew the song
a young girl with eyes like the desert
it all seems like yesterday, not far away
chorus
tropical the island breeze
all of nature,wild and free
this is where i long to be
la isla bonita
and when the samba played
the sun would set so high
ring through my ears and sting my eyes
your spanish lullaby
i fell in love with san pedro
warm wind carried on the sea, he called to me
te dijo te amo

i prayed that the days would last They went so fast
tropical the island breeze
all of nature, wild and free
this is where i long to be
la isla bonita
and when the samba played
the sun would set so high
ring through my ears and sting my eyes
your spanish lullaby
i want to be where the sun warms the sky
when it's time for siesta you can watch them go by
beautiful faces,no cares in this world
where a girl loves a boy
and a boy loves a girl
Last night I dreamt of San Pedro
it all seems like yesterday, not far away


chorus
tropical the island breeze
all of nature,wild and free
this is where i long to be
la isla bonita
and when the samba played
the sun would set so high
ring through my ears and sting my eyes
your spanish lullaby
tropical the island breeze
all of nature,wild and free
this is where i long to be
la isla bonita
and when the samba played
the sun would set so high
ring through my ears and sting my eyes
your spanish lullaby
your spanish lullaby


昨夜我夢見了San Pedro,彷彿我從未去過般
我還記得那首歌,一個女孩望穿過沙漠,
一切彷彿發生在昨天,彷彿就在不久前

熱帶島嶼的微風輕拂,如此狂野又自由,那是我渴望停留的地方
美麗之島
當森巴樂響起,太陽高照,鈴樂聲穿透了耳朵,(陽光)灼亮了雙眼
(就像)你的西班牙搖籃曲


我愛上了San Pedro
海上的和風徐徐
在對我訴說:
他對我說著我愛你
我希望那樣的日子可以直到永遠
但它卻過得如此快

熱帶島嶼的微風輕拂,如此狂野又自由,那是我渴望停留的地方
美麗之島
當森巴樂響起,太陽高照,鈴樂聲穿透了耳朵,(陽光)灼亮了雙眼
(就像)你的西班牙搖籃曲


我渴望待在那艷陽高照的樂園
當你閉上眼睛小寐之前
盡是可愛的戀人們走過面前
(他們)如此美麗,不在乎其他事

只有彼此相愛的男男女女

昨夜我夢見了San Pedro,彷彿我從未去過般

熱帶島嶼的微風輕拂,如此狂野又自由,那是我渴望停留的地方
美麗之島
當森巴樂響起,太陽高照,鈴樂聲穿透了耳朵,(陽光)灼亮了雙眼
(就像)你的西班牙搖籃曲


熱帶島嶼的微風輕拂,如此狂野又自由,那是我渴望停留的地方
美麗之島
當森巴樂響起,太陽高照,鈴樂聲穿透了耳朵,(陽光)灼亮了雙眼
(就像)你的西班牙搖籃曲


啦啦啦啦啦啦啦
他對你說著他愛你
啦啦啦啦啦啦啦
它對你說著它愛你

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()