Goodbye my love---James blunt

James Blunt何許人也,他貴為英皇亨利8世的後裔,他曾是聯合國駐科索沃維和部隊的一名上尉,現在已脫胎換骨為名震全球的非凡創作型詩人歌手,他是一位頭戴皇冠的樂壇美猴王,他的才藝神通來自於胸懷的率性博大。

透過上尉的獨特歌聲,通過對詞曲的共鳴,尤其是看過現場演出的視頻,你才能真正地領會到當今這位不愛兵器愛樂器,不愛軍隊愛樂隊的上尉詩人的真性情,他的優雅與坦率;才知道“全球最佳新人”、“全球最佳流行藝人”、“最佳國際新進藝人”這些殊榮來得全屬理所當然,再多的獎項只是錦上添花,包括在2007年第49屆格萊美獎獲得的5項入圍(年度唱片、年度歌曲、年度最佳新人、最佳流行男歌手、最佳流行演唱專輯),這些惹人眼紅的榮譽對於註定要成為大贏家的上尉先生來說,也只不過是在他足以璀璨的皇冠上鑲嵌上幾顆寶石而已,因為James Blunt早已在他的抒情王國中,堂而皇之地冠冕。

Goodbye my love ---james blunt

Did I disappoint you or let you down?
Should I be feeling guilty or let the judges frown?
'Cause I saw the end before we'd begun.
Yes I saw you were blinded and I knew I had won.
So I took what's mine by eternal right.
Took your soul out into the night.
It may be over but it won't stop there,
I am here for you if you'd only care.
You touched my heart you touched my soul.
You changed my life and all my goals.

And love is blind and that I knew when,
My heart was blinded by you.
I've kissed your lips and held your head.
Shared your dreams and shared your bed.
I know you well, I know your smell.
I've been addicted to you.
Goodbye my lover.
Goodbye my friend.
You have been the one.
You have been the one for me.
Goodbye my lover.
Goodbye my friend.
You have been the one.
You have been the one for me.
I am a dreamer but when I wake.
You can't break my spirit - it's my dreams you take.
And as you move on, remember me.
Remember us and all we used to be.
I've seen you cry, I've seen you smile.
I've watched you sleeping for a while.
I'd be the father of your child.
I'd spend a lifetime with you.
I know your fears and you know mine.
We've had our doubts but now we're fine.
And I love you, I swear that's true.
I cannot live without you.
Goodbye my lover.
Goodbye my friend.
You have been the one.
You have been the one for me.
Goodbye my lover.
Goodbye my friend.
You have been the one.
You have been the one for me.
And I still hold your hand in mine.
In mine when I'm asleep.

 

And I will bear my soul in time,
When I'm kneeling at your feet.
Goodbye my lover.
Goodbye my friend.
You have been the one.
You have been the one for me.
Goodbye my lover.
Goodbye my friend.
You have been the one.
You have been the one for me.
I'm so hollow, baby, I'm so hollow.
I'm so, I'm so, I'm so hollow.
I'm so hollow, baby, I'm so hollow.
I'm so, I'm so, I'm so hollow.

我讓妳失望或使你消沉嗎

我應該感到內疚或讓罪惡感降臨嗎

因為我在我們開始之前就看到結束了

是的,我看到妳盲目且我贏了

於是我永遠拿走屬於我的

拿走妳的靈魂到夜裡來

也許結束了,不過它並不會在那裡停止

如果妳在意的話,我一直在這裡等著妳

妳觸碰我的心,觸摸我的靈魂

妳改變了我的生活且改變了我的方向

我知道愛在何時是盲目的

我的愛因妳而盲目

我親吻妳的嘴唇摸著妳的頭

和妳共享夢與床

我知道妳很好和妳的味道

我已完全沉溺於妳



再見了我的愛人

再見了我的朋友

妳曾經一度在那裡

妳曾經為了我在那裡



我是個作夢的人卻醒了過來

妳打碎了我的心靈,就如妳帶走我的夢

要是妳往前走,請不要忘記我

記得我們,且記得我們的每件事

我看過妳哭也看過妳笑

我也看過妳入睡

我也成經當過你小孩的父親

我付出了生命和妳在一起

你我都知道彼此的恐懼

曾經我們質疑過對方,現在一切都好

而且我愛妳,不容質疑

沒有你我便活不下去



而我仍然握著妳的手

在我睡夢時

我會承受我的靈魂

當我跪在妳腳旁



再見了我的愛人

再見了我的朋友

妳曾經一度在那裡

妳曾經為了我在那裡



我是如此的空虛,親愛的,我是如此空洞

我是如此的,如此的,如此的空洞

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()