Don't Forget About Us(Mariah Carey)

聽歌學英語

Don't Forget About Us (別忘了我們的愛)
- Mariah Carey
 

【歌曲介紹】
歌手Mariah Carey(瑪利亞凱莉)的專輯《The Emancipation of Mimi (Ultra Platinum Edition)》在2006發行這支單曲,是凱莉在Billboard的第17支冠軍單曲。

【歌手簡介】
瑪麗亞·凱莉(英文名:Mariah Carey,美譽:花蝴蝶生日:1970327日)是美國非常著名的音樂歌手,她因為自己輝煌的音樂史記錄而常常被稱為流行樂壇天后。也常被美國媒體歸類于黑人歌手。因其2億多張的唱片銷量和無數的音樂榜單記錄,以及5個八度的高亢音域和洛可哥式的演唱技巧聞名於世。截至目前為止共有79周在告示牌流行榜(Billboard Hot 100)上排行第一。

【中英歌詞對照】
Don't Forget About Us (
別忘了我們的愛)

By Mariah Carey
歌手:瑪利亞·凱莉

Just let it die  就讓它隨風而逝
With no good-byes 
不告而別
Details don't matter 
細節已無關緊要
We both paid the price 
我們都付出了代價
Tears in my eyes 
我眼中的淚水
You know sometimes it be like that baby 
你可知道,它時常出現

Now everytime I see you  如今每次見到你
I pretend to fight 
我都故作戒備
When I wanna reach out to you 
想要與你聯繫
But I turn around and I let it ride 
卻又轉身離去,讓機會溜走

Baby I must confess  寶貝我必須承認
We were bigger than anything 
我們的愛大過一切
Remember us at our best 
留住我們的精彩瞬間
Don't forget about 
千萬別忘記

Late nights playing in the dark  深夜裡暗中嬉戲
Waking up besides my arm boy 
你在我身邊醒來
You'll always be my heart 
我心裡永遠只有你
And I can see it in your eyes that you still want it 
在你眼中我讀出,無盡的欲望
so don't forget about us 
所以別忘了我們的愛

I'm just speaking from experience  這都是我的經驗之談
Nothing can compare to your first choice 
第一選擇最最重要
So I hope this song reminds you 
我唱支歌來提醒你
When it for real it's forever 
真實的感情最持久
so don't forget about us 
所以別忘了我們的愛

...You see, that you're in a new relationship  。。。你看你有了新感情
but we both know nothing comes close 
但我們都知道它比不上
to what we had 
我們曾經擁有的
it perceveres... 
仍在繼續。。。

There's only one me an you  世上只有一個我和你
and how we used to shine 
發出獨一無二的光芒
no matter who you go through 
無論你的光芒射到哪
we are one, it's a fact that you can't deny 
我們都密不可分,事實如此,無法否認。
So baby we just can let fire past us by 
寶貝,我們刀山火海
Forever we'll both regret 
永不分開,死而無憾
so 
所以

So don't forget about us  所以別忘了我們的愛
Late nights playing in the dark 
深夜裡暗中嬉戲
Waking up besides my arms boy 
你在我身邊醒來
You'll always be my heart 
我心裡永遠只有你
And I can see it in your eyes that you still want it
在你眼中我讀出,無盡的欲望

so don't forget about us  所以別忘了我們的愛
I'm just speaking from experience 
這都是我的經驗之談
Nothing can compare to your first choice 
第一選擇最最重要
So I hope this song reminds you 
我唱支歌來提醒你
When it for real it's forever 
真實的感情最持久
so don't forget about us.... 
所以別忘了我們的愛。。。。

Sure you act like you don't know how this loving used to be  然而你胡作又非為,似乎忘了我們的愛
I bet she can't do like me 
她一定不如我愛你
She'll never be MC 
她永遠成不了女一號
Baby don't you 
寶貝,不是嗎

So don't forget about us  所以別忘了我們的愛
Late nights playing in the dark 
深夜裡暗中嬉戲
Waking up besides my arms boy 
你在我身邊醒來
You'll always be my heart 
我心裡永遠只有你
And I can see it in your eyes that you still want it 
在你眼中我讀出,無盡的欲望

so don't forget about us  所以別忘了我們的愛
I'm just speaking from experience 
這都是我的經驗之談
Nothing can compare to your first choice 
第一選擇最最重要
So I hope this song reminds you 
我唱支歌來提醒你
When it for real it's forever 
真實的感情最持久
so don't forget about us 
所以別忘了我們的愛

【詞彙講解】
1 Just let it die 
就讓它隨風而逝
let it die 
隨風而逝
eg:Let it die screaming.
就讓死亡尖叫去吧。

2 Details don't matter  細節已無關緊要
Detail  n.
細節(detail的複數);詳細資料
eg:The policeman detailed the events leading up to the robbery.
員警列舉了這件搶劫案的作案過程。

3 She'll never be MC 她永遠成不了女一號
MC: Master of Ceremonies
司儀,女一號
eg:A dancer, a lawyer or an MC.
不願成為舞蹈家、律師或司儀。

4 There's only one me an you and how we used to shine  世上只有一個我和你發出獨一無二的光芒
shine
  vi. 照耀;顯露;出眾
n.
光澤;擦亮;晴天
vt.
擦亮;把的光投向
eg:It is a mild morning and the sun is shining.
這是一個和煦的早晨,太陽在照耀著。

5 I can see it in your eyes that you still want it  在你眼中我讀出,無盡的欲望
in your eyes 
在你的眼裡
eg:You smile at me; I see love in your eyes.
你沖我微笑,在你的眼睛裡我看到了愛意。

更多短語:
Run in to your eyes
躍入雙眼

Love in you your eyes你眼中的愛

Love in your eyes你眼中的愛;你眼中充滿愛意;帶著眼眸中的愛;閃著愛的眼神

Something In Your Eyes眼中的神采;愛在眼中;眼中神采;你眼中的東西

Like in your eyes就象在你眼中;從你的眼中;就像從你眼中;就象從你的眼裡

LOST IN YOUR EYES迷失在你眼裡;迷失在你眼神中;迷失在你的眼中;顧盼癡迷

Only In Your Eyes只在你眼中

Expression in your eyes你的眼神

Looking in your eyes望著你的雙眼;看著你的眼睛

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()