Cried For You

聽歌學英語

I Cried For You (我為你而哭泣)
 - Katie Melua

【歌曲介紹】
Katie Melua這個19歲的俄羅斯少女,她的聲音清澈甜美,帶著一種天然的穿透力,好像誤入凡間的天使,天籟之音在她慵懶的藍調爵士中娓娓到來。淡淡的憂傷,據說詞曲都是她自己寫的。大概只有深深愛過的人才能寫出這樣深刻悲傷的意境吧,哪怕你離我而去,我也明白,失去了愛情就算再痛再傷,我也還是為我自己而生活在這世上的。聽著歌詞,定會想到過去成就了今天自己的人們, 當初的懵懂與執著, 隨著成長發現生活更多的美好,但不忘對當初給予愛的人心懷感恩與深切祝福:
But this life was not for you
Though I learned from you
That beauty need only be a whisper

【歌手簡介】
Katie Melua
凱特·瑪露生於1984年的東歐前格魯吉亞蘇維埃社會主義共和國。她在五歲前一直與祖父母住在格魯吉亞首都第比利斯,隨後同家人一路從貝爾法斯特(8歲)、愛爾蘭遷徙到倫敦(14歲)。因而 Katie Melua 會說格魯吉亞語、俄語和英語。2005810日,Katie Melua全家人成為英國公民。這也意味著她同時擁有英國,俄羅斯和格魯吉亞三個國家的公民身分。

【中英歌詞對照】
I cried for you
我為你哭
By katie melua -

you're beautiful so silently
it lies beneath a shade of blue
it struck me so violently
when i looked at you
你是如此的美麗
它在一條藍色的樹蔭下
它那麼猛烈地觸擊了我
當我看著你

but others pass, the never pause
to feel that magic in your hand
to me you're like a wild rose
they never understand why
但是其他從未通過,停留
覺得你的手是神奇的
對於我你像野玫瑰
他們從不理解為什麼

i cried for you
when the sky cried for you
and when you went
i became a hopeless drifter
but this life was not for you
though i learned from you
that beauty need only be a whisper
我為你哭
當天空為你哭
當你去
我成為了一個絕望的流浪漢
但這種生活不是為你
雖然我從你那裡學會的
這些美麗只需要耳語

i'll cross the sea for a different world
with your treasure, a secret for me to hold
我要穿過一個不同的世界
與您的財富,對我來說有一個秘密

in many years they may forget
this love of ours or that we met
they may not know
how much you meant to me
多年來,他們可能忘記
這對我們的愛或者說我們會見
他們可能不知道
你有多少意味給我

i cried for you
and the sky cried for you
and when you went
i became a hopeless drifter
but this life was not for you
though i learned from you
that beauty need only be a whisper
我為你哭
和天空為你哭
當你去
我成為了一個絕望的流浪漢
但這種生活不是為你
雖然我從你那裡學會的
這些美麗只需要耳語 

without you now i see
how fragile the world can be
and i know you've gone away
but in my heart you'll always stay
沒有你現在我看到
多麼脆弱的世界
並且我知道你走開了 
但在我心中你將永遠停留

i cried for you
and the sky cried for you
and when you went
i became a hopeless drifter
but this life was not for you
though i learned from you
that beauty need only be a whisper
that beauty need only be a whisper
我為你哭
和天空為你哭
當你去
我成為了一個絕望的流浪漢
但這種生活不是為你
雖然我從你那裡學會的
這些美麗只需要耳語
這些美麗只需要耳語

 

【詞彙講解】
1 it lies beneath a shade of blue
一條藍色的樹蔭下

 

beneath 
pre. Something that is beneath another thing is under the other thing.
之下
prep.
之下
eg: She could see the muscles of his shoulders beneath his T-shirt.
她可以看到他T恤衫下的肩部肌肉。

 

2 beauty need only be a whisper
這些美麗只需要耳語 

 

whisper
n.
私語;謠傳;颯颯的聲音
vi.
耳語;密談;颯颯地響
vt.
低聲說出
eg:Men were talking in whispers in every office.
男人們在每個辦公室裡悄聲交談著。

 

3 became a hopeless drifter
絕望的流浪漢

 

drifter
n.
流浪漢;漂流物;漂網漁船
eg:The captain used to work on a drifter.
船長過去在流刺網漁船上工作。

 

4 how fragile the world can be
多麼脆弱的世界

 

fragile
adj.
脆的;易碎的
eg:The fragile economies of several southern African nations could be irreparably damaged.
幾個南部非洲國家脆弱的經濟可能會無可挽救地被摧垮。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()