最經典的勵志英語歌曲:I have a dream---ABBA & Westlife

“I Have a Dream”來自於瑞典組合ABBA1979年的專輯《Voulez-Vous》。該曲沒有在美國正式發行過,

0


“I Have a Dream”
來自於瑞典組合ABBA1979年的專輯《Voulez-Vous》。該曲沒有在美國正式發行過,但卻成為了深受聽眾喜愛的電臺點播熱曲。美國歌手Cristy Lane翻唱過該曲,並曾在1981的美國鄉村音樂排行榜上位列17。在1999年,西城男孩翻唱,這首歌成了他們的冠軍單曲。19991220日奪冠並蟬聯四周。

ABBA
原唱版本:


Westlife
版本線上試聽:
  

I have a dream
英語歌詞中英對照

I have a dream,a song to sing
我有一個夢想,一首歌去歌唱它
To help me cope with anything
幫助我處理任何事情
If you see the wonder of a fairy tale
如果你看見一個童話般的奇跡
 You can take the future even if you fail
即使失敗你也能為未來拼搏
I believe in angels
我信仰天使
Something good in everything I see
我看見的每件事都有好的一面
I believe in angels
 
我信仰天使
When I know the time is right for me
當我知道時間對我是公平的
I'll cross the stream I have a dream
我會跨過溪流,我有一個夢想
I have a dream,a fantasy
我有一個夢想,一個幻想
 To help me through reality
幫助我直達現實
And my destination makes it worth the while
我的目標讓它有了價值
Pushing through the darkness still another mile
 
把我帶出黑暗到達另一個英里
I believe in angels
我信仰天使
Something good in everything I see
我看見的每件事都有好的一面
I believe in angels
我信仰天使
When I know the time is right for me
當我知道時間對我是公平的
I'll cross the stream I have a dream
我會跨過溪流,我有一個夢想

I have a dream,a song to sing
我有一個夢想,一首歌去歌唱它
To help me cope with anything
幫助我處理任何事情
If you see the wonder of a fairy tale
如果你看見一個童話般的奇跡
You can take the future even if you fail
即使失敗你也能為未來拼搏
I believe in angels
我信仰天使
Something good in everything I see
我看見的每件事都有好的一面
I believe in angels
我信仰天使
When I know the time is right for me
當我知道時間對我是公平的
I'll cross the stream I have a dream
我會跨過溪流,我有一個夢想
I'll cross the stream I have a dream
我會跨過溪流,我有一個夢想

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()