英文勵志歌曲:Otis Redding - Sitting on the Dock of the Bay

Otis Redding - Sitting on the Dock of the Bay

(Sittin’On)The Dock Of The Bay——坐在港口碼頭(又譯:坐在灣邊的港口)。
奧提斯·雷丁(Otis Ray Redding, Jr;1941年9月9日-1967年12月10日)是一位知名的美國靈魂樂歌手,以唱腔中的熱情和單曲《坐在灣邊的港口》廣為人知。

歌詞及翻譯
Sittin' in the morning sun
坐在早晨的陽光中
I`ll be sittin' when the evening comes
我將要一直等到傍晚的來臨。
Watching the ships roll in
看著漁船擁進港口
And I'll watch 'em roll away again
再看著它們一個個離開
sittin' on the dock of the bay
坐在港口的碼頭
Watching the tide roll away
看著潮水退去
Sitting on the dock of the bay
坐在港口的碼頭
Wasting time.
消磨著我的時光。
I left my home in Georgia
我離開在喬治亞洲的家
And I headed for the Frisco bay
動身去了San Francisco的港口
I have got nothing to live for
我什麼都沒留下
Look like nothings gonna come my way
就像什麼都沒擁有過
Sittin on the dock of the bay
坐在港口的碼頭
Watching the tide roll away
看著潮水退去
Sittin on the dock of the bay Wasting time
坐在港口的碼頭消磨著時光
Look like nothings gonna change
就像沒有事情改變過
Everthing seems to stay the same
就像他們當初一樣
I can't do what ten people tell me to do
他們要求的--我不能做到
So I guess I'll just remain the same
所以我想我仍然會和以前一樣
Sittin here resting my bones
靜靜的坐在這兒
And this loneliness won't leave me alone
因為這份孤獨會一直陪在我身邊
Just 10000 miles from home
離開家1000英里
Just to make this dock my home
只想把這個港口作為我的家
Sittin on the dock of the bay
坐在港口碼頭
Watching the tide roll away, ooh
看著潮水退去
Sittin on the dock of the bay Wastin time
坐在港口的碼頭消磨著我的時光

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()