I could be the one(Donna Lewis)

【個人資料】 
姓名:Donna 姓姓名:Donna lewis(唐娜·路易絲)
生日:1973年8月6日   
特長:唱歌、作詞、作曲、長笛、鋼琴   
國籍:英國   
出生地:威爾士 卡的夫市   
簽約公司:Altilantic   
【經歷簡介】   
  Donna Lewis是英國流行歌手兼詞曲作者,六歲起演奏鋼琴, 受當時為爵士樂鋼琴演奏者的父親的影響,Donna還是少年時就開始了歌曲創作。 長大以後,除去學習任務,Donna常喜歡到酒巴里唱歌,後來建立了自己的錄音室,開始錄製自己創作的歌曲。 在同atlantic唱片公司簽約後,Donna推出她的第一支單曲“i love you always forever”, 成為vh1的一首極受成人歡迎的熱門歌曲。 這首歌也使得她的第一張專輯《now in a minute》取得了白金銷量,並擠入專輯榜的第31位。 《blue planet》專輯,節奏輕快,風格清新,配合Donna悅耳脫俗的嗓音,成為絕對討好大眾的流行佳作! Donna Lewis的聲音寧靜、臃懶,水一樣的溫柔,好像是躺在你懷裡,輕輕地向你訴說心事一般。 在威爾士的加的夫市出生並長大的唐娜從小就在以音樂和戲劇的著稱的威爾士學院接受訓練,主修長笛和鋼琴。 畢業後的她首先開始在地方上以樂隊和詞曲創作上展示自己的才能。

 



       I could be your sea of sand
我可以是你的沙之海 
  I could be your warmth of desire 我可以是你渴望的熱情 
  I could be your prayer of hope 我可以是你希望的祈禱 
  I could be your gift to everyday 我可以是你每天的禮物 
  I could be your tide of heaven 我可以是你天堂的潮水 
  I could be a hint of what’s to come 我可以是一條未來的線索 
  I could be your ordinary 我可以是平凡的 
  I could be the one 我可以是你的唯一 
  I could be your blue eyed angel 我可以是你藍色眼睛的天使 
  I could be the storm before the calm 我可以是寧靜前的風暴 
  I could be your secret pleasure 我可以是你心底的願望 
  I could be your well wishing well 我可以是許願井 
  I could be your breath of life 我可以是你生命的氣息 
  I could be your European dream 我可以是歐洲的夢想 
  I could be your ordinary 我可以是平凡的 
  I could be the one 我可以是你的唯一 
  
       Now I would lie here in the darkness 現在我願意在黑暗中躺在這裡 
  Now I would lie here for all time 現在我願意永遠在這裡 
  Now I would lie here watching over you 現在我願意永遠在這裡守護著你 
  Comfort you 安慰你 
  Sing to you 為你歌唱 
  
       I could be your worry partner 我可以是你煩惱的分擔者 
  I could be your socialite 我可以是你的社交名流 
  I could be your green eyed monster 我可以是你的綠眼妖精 
  I could be your force of light 我可以是你的光之力量 
  I could be your temple garden 我可以是你的聖殿花園 
  I could be your tender hearted child 我可以是你溫柔的孩子 
  I could be your ordinary 我可以是平凡的 
  I could be the one 我可以是你的唯一 
  
       Now I would lie here in the darkness 現在我願意在黑暗中躺在這裡 
  Now I would lie here for all time 現在我願意永遠在這裡 
  Now I would lie here watching over you 現在我願意永遠在這裡守護著你 
  Comfort you 安慰你 
  Sing to you 為你歌唱 
  
       Will I ever change the journey 我會改變那旅程麼? 
  Will the hushed tones disappear 那安靜的音調會消失麼? 
  Oh little Rita 哦小麗塔 
  Let me hold you 讓我支撐著你 
  Oh little Rita 哦小麗塔 
  Let me love you 讓我愛著你 
  I could be your leafy island 我可以是你的樹之島 
  I could be your thunder in the clouds 我可以是你的雲中雷鳴 
  I could be your dark enclosure 我可以是你的黑色柵欄 
  I could be your romantic soul 我可以是你的浪漫靈魂 
  I could be your small beginning 我可以是你的微小萌芽 
  I could be your suit in universe 我可以是你的萬物之衣 
  I could be your ordinary 我可以是平凡的 
  I could be the one 我可以是你的唯一 
  I could be your ordinary 我可以是平凡的 
  I could be the one 我可以是你的唯一 
  I could be your ordinary 我可以是平凡的 
  I could be the one 我可以是你的唯一

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()