Sometimes Love Just Ain't Enough(Patty Smyth)

原唱是Patty Smyth
收錄在專輯Greatest Hits Featuring Scandal
發行時間:1998年09月08日
地區:美國
語言:英語

這首歌原唱是Patty Smyth,這是她和The Eagles的主唱Don Henley92年合作的作品。這個深情對唱的版本在1992年獲得全美抒情榜4周冠軍、流行榜6周亞軍,而且連續幾周在美國歌曲排行榜上佔據第二名的位置。新加坡歌手孫燕姿也曾經在自己的專輯中翻唱過這首歌曲。大家都說”相愛容易,相處難“,這首歌大概唱的也是這個道理吧,有時候,僅僅有愛是不夠的。此音訊為孫燕姿翻唱版~收錄於她2002年的《自選集》
 

Sometimes Love Just Ain't Enough

    Start Yan-zi

                         
I don't wanna lose you

I don't wanna use you

just to have somebody by my side

And I don't wanna hate you

I don't wanna take you

But I don't wanna be the one to cry

That don't really matter to anyone, anymore

But like a fool I keep losing my place

And I keep seeing you walk through that door


But there's a danger in loving somebody too much

And it's sad when you know it's your heart you can't trust

There's a reason why people don't stay where they are

Baby, sometimes ,love just ain't enough

 





Now, I could never change you

I don't wanna blame you

Baby, you don't have to take the fall

Yes, I may have hurt you

But I did not desert you

Maybe I just want to have it all

It makes a sound like thunder

It makes me feel like rain

And like a fool who will never see the truth

I keep thinking something's gonna change


But there's a danger in loving somebody too much

And its sad when you know it's your heart you can't trust

There's a reason why people don't stay where they are

Baby, sometimes, love just ain't enough


And there's no way home

When it's late at night and you're all alone

Are there things that you wanted to say

Do you feel me beside you in your bed

There beside you, where I used to lay


And there's a danger in loving somebody too much

And it's sad when you know it's your heart they can't touch

There's a reason why people don't stay who they are

Cause baby, sometimes, love just ain't enough

Baby, sometimes, love just ain't enough

Oh…


我不想失去你

我不想利用你

只為找一個人在我身邊

我不想恨你

不想得到你

只是不想獨自哭泣

也許這對於別人來說算不了什麼


但我卻像一個傻瓜一樣失去自我

看著你來去

太愛一個人很危險

被自己的心靈欺騙很可悲

人們不會原地不動

這就是原因

寶貝 有時僅有愛是不夠的

雖然不能改變你

也不想責怪你

寶貝 你不用沮喪

是的 也許我傷害過你

但是我沒有拋棄你

也許是我太貪心

那願望像雷聲一樣強烈

像雨一樣將我浸透

讓我變成一個看不清事實的傻瓜

滿心相信有些事終究會改變

但是太愛一個人很危險

被自己的心靈欺騙很可悲

人們不會原地不動

這就是原因


寶貝 有時僅有愛是不夠的

找不到回家的路

獨自在深夜徘徊的時候

你有什麼話想說嗎

你能感覺我陪在你旁邊嗎

我曾經一直在你身邊

可惜太愛一個人很危險

被自己的心靈欺騙很可悲

每個人都會變化

這就是原因

寶貝 有時僅有愛是不夠的       

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()