英語歌曲:美女鄉村歌手 Faith Hill-The Way You Love Me

 

蓬鬆的金色短髮,淡褐色的眼睛,美麗的姣容和身材,一身清爽的運動形象,這就是美國的鄉村女歌手菲絲-希爾。她的嗓音異常優美,甜美的樂感能抓住每個人的心靈。
菲絲-希爾推出的《呼吸》是一張近乎自傳性質的專輯,裡邊收集了13首歌曲,它風格迥異,攝人心魄。這張專輯著重體現她內心深處的東西,所收集的歌曲將使聽眾一聆這個非凡的天才成功的原因。菲絲-希爾自己曾表示:"我作曲必須在合適的時機適合我自己,並且它必須是有意義的。當我唱一首歌的時候,我是深深地沉醉在歌曲中的,期望人們能聽得出來、感覺得到。我每次站在麥克風前,如果不是從內心深處去唱這首歌,我就無法得到我的歌迷們的信任。" 
Breathe專輯裡的主打歌:The Way You Love Me
The Way You Love Me
(Keith Folles, Michael Delaney)

 

中英歌詞:
If I could grant
如果我可以答應
You one wish
你的一個願望
I'd wish you could see the way you kiss
我希望你可以看看你親吻我的樣子
Ooh, I love watching you
我喜歡看著你
Baby
When you're driving me crazy
寶貝 當你讓我瘋狂的時候

Ooh, I love the way you
Love the way you love me
我愛著你愛著我的方式
There's nowhere else I'd rather be
我哪裡也不想去
Ooh, to feel the way I feel with your arms around me
I only wish that you could see the way you love me
The way you love
我想讓你感覺我肩膀環繞你的感覺
我只希望你可以感覺到你有多愛我
愛我的方式

It’s not right
It’s not fair
這不對 這不公平
What you're missing over there
Someday I'll find a way to show you
有一天我會找到方法秀給你看
Just how lucky I am to know you
我要讓你知道我是多麼的幸運擁有你

You're the million reasons why
There's love reflecting in my eyes
你是上百萬個原因
為什麼愛意總是出現在我的眼中

Because you loved me 因為你愛過我

Because You Loved Me是1996年美國影片《戰地之戀》的主題曲,席琳·迪翁用她那極具穿透力的嗓音完美地給呈現出那種震撼靈魂的情感。

  For all those times you stood by me 為了無數次你的支持, 

  For all the truth that you made me see 為了所有你讓我明白的真理, 

  For all the joy you brought to my life 為了你帶給我的無窮歡樂, 

  For all the wrong that you made right 為了你更正的所有錯誤, 

  For every dream you made come true 為了你使之成真的每一個夢想, 

  For all the love I found in you 為了你給我的全部的愛 

  I'll be forever thankful baby 我將永遠心存感激。 

  You're the one who held me up 讓我振作起來的你, 

  Never let me fall 對我永不放棄。 

  You're the one who saw me through 你伴我度過 

  Through it all 這一切的一切。 

  You were my strength when I was weak 當我虛弱無力時,你就是我的力量之源; 

  You were my voice when I couldn't speak 當我緘默不語時,你就是我的口舌代言; 

  You were my eyes when I couldn't see 當我視而不見時,你就是我的明亮雙眼; 

  You saw the best there was in me 你發現了最好的我, 

  Lifted me up when I couldn't reach 當我無力攀登時,你把我托起。 

  You gave me faith 'coz you believed 你對我堅貞不渝, 

  I'm everything I am 因為你相信我就是我。 

  Because you loved me 因為你愛我。 

  You gave me wings and made me fly 你給我雙翅,讓我可以展翅高飛。 

  You touched my hand I could touch the sky 你拉我的手,讓我可以碰觸天空。 

  I lost my faith, you gave it back to me 我灰心之時,你幫我重拾信心。 

  You said no star was out of reach 你說沒有做不到的事情。 

  You stood by me and I stood tall 有你的支持,我就有了勇氣。 

  I had your love I had it all 有了你的愛,便有了一切, 

  I'm grateful for each day you gave me 衷心感謝你給我的每一天。 

  Maybe I don't know that much 也許除此之外我所知不多, 

  But I know this much is true 但我對你的愛,我深信不疑,

   I was blessed because I was loved by you 被你所愛是上天眷顧。 

  You were my strength when I was weak 當我虛弱無力時,你就是我的力量之源; 

  You were my voice when I couldn't speak 當我緘默不語時,你就是我的口舌代言; 

  You were my eyes when I couldn't see 當我視而不見時,你就是我的明亮雙眼; 

  You saw the best there was in me 你發現了最好的我, 

  Lifted me up when I couldn't reach 當我無力攀登時,你把我托起。 

  You gave me faith 'coz you believed 你對我堅貞不渝, 

  I'm everything I am 因為你相信我就是我。  

  Because you loved me 因為你愛我。 

  You were always there for me 你總是在那兒守侯著我, 

  The tender wind that carried me 像一陣輕風,將我托起。 

  A light in the dark shining your love into my life 你的愛就如黑暗中閃耀的光芒, 

  You've been my inspiration 你就是我生活的激情。 

  Through the lies you were the truth 你讓所有的謊言都不存在。 

  My world is a better place because of you 因為有你,我的世界更美好。

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()