Love The Way You Lie(Eminem& Rihanna)

Eminem,美國歌手。其風格類型為:Hardcore Rap(硬核說唱)。埃米納姆最大的突破就是證明白人也能介入到黑人一統天下的說唱(RAP)界中,而且獲得巨大的成功。同時他的叛逆不僅長期以來深受美國青少年喜愛,也讓他在輿論中始終遭到抨擊。

love the way you lie是2010年埃米納姆(Eminem)新專輯《Recovery》中與蕾哈娜(Rihanna)合作的新單曲。目前此歌仍在Billboard榜單打榜中。截止到Billboard36期始終保持線上下載第一名。 

 

Love The Way You Lie  

-Eminem & Rihanna

Just gonna stand there and watch me burn
你是不是就打算站在那看著我五內如焚
But that’s alright because I like the way it hurts
不過沒關係,因為我喜歡這心痛的感覺
Just gonna stand there and
hear me cry
你是不是就打算站在那聽著我哭泣
But that’s alright because I
love the way you lie, I love the way you lie
不過沒關係,因為我連你的謊言都愛,連你的謊言都愛

Eminem]

I can’t tell you what it really is
我說不出來它到底是什麼
I can only tell you what it feels like
我只能告訴你它是一種什麼感覺
And
right nowit’s a still night in my wind pipe
現在我的氣管像被堵住一樣
I can’t breathe but I still fight while I can fight
無法呼吸但是我仍在盡力堅持
As long as the wrong feels right it’s like I’m in flight
就像被駕到高空一樣沒有任何感覺
High off the law, drunk from my hate,
借酒洩憤想要掙脫束縛
It’s like I’m huffing paint and I love it the more I suffer, I suffocate
我就像這溺水一樣,越是掙扎就越窒息
And right before I’m about to drown, she resuscitates me
就在我馬上要沉下去的時候,她拯救了我
She f**ing hates me and I love it.
我愛她恨我的感覺。
Wait! Where you going? I’m leaving you
等等!你要去哪兒?我要離開你。
No you ain’t. Come back we’re running right back.
不,你不能走。回來吧我們重新來過!
Here we go again
我們重新來過。
It’s so insane cus when its going good its going great.
這真是神奇,因為它向著完美發展。
I’m superman with the wind at his back
我就像超人一樣無往不利!
Shes Louis Lane but when its bad its awful, I feel so ashamed I snap
她就像超人的白癡女友,糟糕的時候一塌糊塗我都感到羞恥
Whos that dude? I don’t even know his name
這人又是誰?我連他名字都不知道
I laid hands on him, I’ll never stoop so low again
我揍了他 ,告訴她我再也不會妥協了
I guess I don’t know my own strength
連我自己都不知道我有多強硬

[Chrous]

[Eminem]
You ever love somebody so much you can barely breathe
你曾經愛一個人愛到窒息麼?
When you’re with ‘em
當你和他們在一起的時候
You meet and neither one of you even know what hit ‘em
你們滿足了而你們沒一個人知道到底在幹什麼
Got that warm fuzzy feeling
慢慢享受你的曖昧感覺吧
Yeah, them those chills you used to get ‘em
~那些你們曾經的歡樂時光
Now you’re getting f^%king sick of looking at him
現在你看對方一眼都感覺噁心
You swore you’d never hit him; never do nothing to hurt him
你發過誓再不做出任何傷害他的事情。
Now you’re in each other’s face spewing venom in your words when you spit them
但是你現在卻換了副嘴臉,惡語相加
You push pull each other’s hair, scratch claw hit him
你現在卻把他推來搡去,不停地傷害著他
Throw him down pin him
你在蹂躪著他,像用針一樣刺痛他
So lost in the moments when you’re in them
如此沉迷般的傷害著對方
It’s a race that’s the culprit controls your boat
這就如同一次比賽,但卻是罪惡在掌控著你
So they say you’re best to go your separate ways
它告訴你分道揚鑣是你最好的選擇
Guess if they don’t know you cus today that was yesterday

他們大概不知道今日是非是引昨日而起
Yesterday is over it’s a different day
如果以前的事沒發生就不會這樣
Sound like broken records playing over but you promised her
就像破唱片一樣一遍又一遍的重複你對他的承諾
Next time you show restraint
下次你要克制自己
You don’t get another chance
不然你們之間就沒有機會了
Life is no Nintendo game
生活不像打遊戲
But you lied again
然而你又食言了
Now you get to watch her leave out the window
現在你只能眼睜睜的丟掉她給你的最後一次機會
I guess that’s why they call it window pane
我想這也就是所謂的遺憾吧??

[Chorus]

[Eminem]
Now I know he said things hit things that we didn’t mean
現在我明白了他說的事與願違口是心非
And we fall back into the same patterns same routine
我們又回到了原來的套路上
But your temper’s just as bad as mine is
你脾氣跟我一樣壞
You’re the same as me
你跟我一樣
But when it comes to love you’re just as blinded
但是每每當我們快修成正果時卻總是錯過
Baby, please come back
寶貝,回來吧
It wasn’t you, baby it was me
好吧,寶貝兒都是我的錯
Maybe our relationship wasn’t as crazy as it seemed
沒准我們的關係並沒有看上去那麼不可救藥
Maybe that’s what happens when a tornado meets a volcano
也許我們就像是水火相容的結果
All I know is I love you too much to
walk awaythough
我只知道我愛你愛得不能自拔
Come inside,
pick upyour bags off the sidewalk
回家吧,拿上你的東西回家吧。
Don’t you hear sincerity in my voice when I talk
難道你沒有聽出我聲音中的真誠麼?
I told you this is my fault
我都說了,這都是我的錯。
Look me in the eye ball
過來看著我的眼睛。
Next time I’m pissed, I lay my fist at the drywall Next time.
There won’t be no next time
我絕不會再發火再動手了,決不會了
I apologize even though I know its lies
我明知道我的道歉是謊話
I’m tired of the games I just want her back
我受夠這場爭執了,我只想讓她回來。
I know I’m a liar
我知道我就是個騙子
If she ever tries to f^$%ing leave again
但是如果她再TM試圖離開我的話
Im’a tie her to the bed and set this house on fire
我會把她綁在床上,點燃房子……

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()