U2搖滾勵志英文歌:Beautiful Day美好的一天

Beautiful Day美好的一天,是來自U2專輯《All that you can't leave behind》中的一首歌。每天早上醒來,不要

 

Beautiful Day美好的一天,是來自U2專輯《All that you can't leave behind》中的一首歌。每天早上醒來,不要忘了提醒自己,昨天已經過去,今天將是美好的一天。用勵志的歌來鼓舞自己。

Beautiful Day 英語歌詞:

The heart is a bloom 心變成一朵花
Shoots up through the stony ground
瘋狂生長鑽出無情堅硬的大地
There's no room
沒有立足點
No space to rent in this town
在這小城裡找不到地方入睡
You're out of luck
你運氣很糟糕
And the reason that you had to care
你不得不去弄懂這到底是怎麼了
The traffic is stuck
交通堵塞
And you're not moving anywhere
你無法自由行動
You thought you'd found a friend
你以為你能找到一個朋友
To take you out of this place
他能帶你離開這個地方
Someone you could lend a hand
你也願意幫他
In return for grace
是為了對他的報答
It's a beautiful day
美好的一天
Sky falls, you feel like
天空倒塌,你發覺
It's a beautiful day
這是美好的一天
Don't let it get away
珍惜它
You're on the road
你在走著
But you've got no destination
卻不知道走向何方
You're in the mud
你陷入沼澤
In the maze of her imagination
在她虛構的迷宮中迷失方向
You love this town
你喜歡這個城鎮
Even if that doesn't ring true
即使聽起來不那麼自然
You've been all over
你覺得自己無處不在
And it's been all over you
而它也貫穿你的全身
It's a beautiful day
美好的一天
Don't let it get away
別讓它溜走
It's a beautiful day
這是美好的一天
Touch me
觸摸我
Take me to that other place
帶我去那個地方
Teach me
教導我
I know I'm not a hopeless case
我知道我知道我還有希望
See the world in green and blue
看世界花花綠綠
See China right in front of you
看神秘的東方在你眼前呈現
See the canyons broken by cloud
看峽谷被烏雲給摧毀
See the tuna fleets clearing the sea out
看金槍魚群把大海給掃空
See the Bedouin fires at night
看遊牧的阿拉伯人夜晚被火映照的通紅
See the oil fields at first light
看油田被點燃
And see the bird with a leaf in her mouth
看咬著一片樹葉的鳥兒在飛翔
After the flood all the colors came out
災難後是一盤混沌的絢爛
It was a beautiful day
曾經美好的一天
Don't let it get away
別讓它溜走
Beautiful day
美好的一天
Touch me
觸摸我
Take me to that other place
帶我去那個地方
Reach me
抓住我
I know I'm not a hopeless case
我知道我還有希望
What you don't have you don't need it now
你沒有的你現在不需要
What you don't know you can feel it somehow
你不理解的你現在可以感覺得到
What you don't have you don't need it now
你沒有的你現在不需要
Don't need it now
現在不需要
Was a beautiful day
美好的一天

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()