Jessica Andrews小青年的勵志歌:Who I Am真實的我

Who I Am》是Jessica Andrews的第二張個人專輯。一如許多年輕的流行歌手,專輯裡的歌展示了少女的成長情懷

 

Who I Am》是Jessica Andrews的第二張個人專輯。一如許多年輕的流行歌手,專輯裡的歌展示了少女的成長情懷和情感,主打歌Who I Am打進美國鄉村音樂排行榜前十,同時為Jessica Andrews贏得美國鄉村音樂學會(Academy of Country Music)頒發的最佳新晉女歌手獎。

Who I Am 英語歌詞帶中文翻譯:

If I live to be a hundred
如果我活過百歲
And never see the seven wonders
卻從沒見過七大奇跡
That'll be alright
那沒什麼
If I don't make it to the big leagues
如果我沒有成名成家
If I never win a Grammy
如果我從沒贏過一屆格萊美
I'm gonna be just fine
我還是會過得很好
'Cause I know exactly who I am
因為我清楚的知道我是誰

I am Rosemary's granddaughter
我是羅絲瑪麗的孫女
The spitting image of my father
像極了我的父親
And when the day is done
當一天結束
My momma's still my biggest fan
媽媽仍是我最大的歌迷
Sometimes I'm clueless and I'm clumsy
有時我有些愚蠢有些笨拙
But I've got friends that love me
但我有愛我的朋友
And they know just where I stand
他們知道我是如何
It's all a part of me
那都是我一部分
And that's who I am
那就是原本的我

So when I make a big mistake
所以當我犯了大錯
When I fall flat on my face
當我丟臉受挫
I know I'll be alright
我知道我會沒事
Should my tender heart be broken
如果我脆弱的心破碎
I will cry those teardrops knowin'
我淚水流罷會明白
I will be just fine
我會好起來
'Cause nothin' changes who I am
因為沒有什麼能改變原來的我

I am Rosemary's granddaughter
我是羅絲瑪麗的孫女
The spitting image of my father
像極了我的父親
And when the day is done
當一天結束
My momma's still my biggest fan
媽媽仍是我最大的歌迷
Sometimes I'm clueless and I'm clumsy
有時我有些愚蠢有些笨拙
But I've got friends that love me
但我有愛我的朋友
And they know just where I stand
他們知道我是如何
It's all a part of me
那都是我一部分
And that's who I am
那就是原本的我

So when I make a big mistake
所以當我犯了大錯
When I fall flat on my face
當我丟臉受挫
I know I'll be alright
我知道我會沒事
Should my tender heart be broken
如果我脆弱的心破碎
I will cry those teardrops knowin'
我淚水流罷會明白
I will be just fine
我會好起來
'Cause nothin' changes who I am
因為沒有什麼能改變原來的我

The spitting image of my father
像極了我的父親
And when the day is done
當一天結束
My momma's still my biggest fan
媽媽仍是我最大的歌迷
Sometimes I'm clueless and I'm clumsy
有時我有些愚蠢有些笨拙
But I've got friends that love me
但我有愛我的朋友
And they know just where I stand
他們知道我是如何
It's all a part of me
那都是我一部分
And that's who I am
那就是原本的我

I'm a saint and I'm a sinner
我是聖人,我是罪人
I'm a loser, I'm a winner
我是輸家,我是贏者
I'm steady and unstable
我可靠不沉穩
I'm young but I am able
我年輕但我有為

I am Rosemary's granddaughter
我是羅絲瑪麗的孫女
The spitting image of my father
像極了我的父親
And when the day is done
當一天結束
My momma's still my biggest fan
媽媽仍是我最大的歌迷
Sometimes I'm clueless and I'm clumsy
有時我有些愚蠢有些笨拙
But I've got friends that love me
但我有愛我的朋友
And they know just where I stand
他們知道我是如何
It's all a part of me
那都是我一部分
And that's who I am
那就是原本的我
  

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()