電影《穿Prada的惡魔》開場主題曲 Suddenly I see

 

    歌名《suddenly I see》,KT Tunstall是一個流著中國血統的蘇格蘭人,一個繼Norah JonesDido後,讓英國各大傳媒雜誌給予四顆星盛讚的好聲音。她就是KT Tunstall!!“2005年樂壇最值得注意的唱作女歌手”的光環戴在了一位名字有點古怪,身上有著中國血統的蘇格蘭女歌手兼歌曲作者的頭上。KT Tunstall成長在小城St Andrew's,對於自己被領養的出身背景,她總是以異常積極的人生態度來面對。KT Tunstall的專輯裡描述的多半是日常生活的瑣事。聽她的唱片,會想起很多過去的名字,比如Joni MitchellBjorkFleetwood MacSuzanne Vega等。她的歌給樂壇帶來了異常清新的民謠氣息。

Suddenly I See - KT Tunstall

中英歌詞:

Her face is a map of the world 

她的臉就是一副世界地圖

Is a map of the world 

是世界地圖嗎?

You can see she's a beautiful girl 你看,他是一個漂亮的女孩

She's a beautiful girl 多麼漂亮的女孩

And everything around her is a silver pool of light 

所有圍繞著她的一切都煥發出銀色的光芒

The people who surround her feel the benefit of it 

所有圍繞著她的人們都感到多麼的美好

It makes you calm 

它讓你感到平靜

She holds you captivated in her palm 

她迷惑著你,就像把你握在掌心

 

Suddenly I see (Suddenly I see) 

突然我發現(突然我發現)

This is what I wanna be 

這才是我真正想要的

Suddenly I see (Suddenly I see

突然我發現(突然我發現)

 

Why the hell it means so much to me ? 

為什麼苦境總讓我嘗盡?

 

And I feel like walking the world 

我想要環遊世界

Like walking the world 

要環遊世界

And you can hear she's a beautiful girl 

你會發現她是一個美麗的女孩

She's a beautiful girl 

她是一個美麗的女孩

She fills up every corner like she's born in black and white 

她佈滿所有角落,就像他出生在白晝

Makes you feel warmer when you're trying to remember 

What you heard 當你試圖回憶起你所聽見的,她讓你感到溫暖

She likes to leave you hanging on a word 

她就要離開你了

 

Suddenly I see (Suddenly I see) 

突然我發現(突然我發現)

This is what I wanna be 

這才是我真正想要的

Suddenly I see (Suddenly I see) 

突然我發現(突然我發現)

Why the hell it means so much to me ? 

為什麼苦境總讓我嘗盡?

 

And she's taller than most 

她比任何東西都高尚

And she's looking at me 

她正端詳著我

I can see her eyes looking from a page in a magazine 

我能發現她就像在認真的看著雜誌裡的某一頁

She makes me feel like I could be a tower 

她讓我感覺我就像要成為一座城堡

A big strong tower Yeah 

一座很威嚴、強大的城堡,耶

She got the power to be 

她釋放她的能量

The power to give 

給予的能量

The power to see 

觀察的能量

Yeah Yeah ? 

耶,耶

 

Suddenly I see (Suddenly I see) 

突然我發現(突然我發現)

This Is what I wanna be 

這才是我真正想要的

Suddenly I see (Suddenly I see) 

突然我發現(突然我發現)

Why The Hell it means so much to me ? 

為什麼苦境總讓我嘗盡?

 

Suddenly I see..... 

突然我發現。。。。。。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()