電影花木蘭主題曲:Reflection

 

中英歌詞:

Reflection 倒影 
演唱:克莉絲蒂娜

Look at me 看著我
You may think you see who I really am
你也許以為你看到了真正的我 
But you’ll never know me
但你永遠不會瞭解我 
every day
每一天 
It’s as if I play a part
似乎我真的扮演一個角色,發揮著我的作用。 
Now I see
現在我明白, 
If I wear a mask
如果自我掩飾, 
I can fool the world
我可以愚弄這個世界, 
But I cannot fool my heart
卻無法欺騙自己的內心。 
Who is that girl I see,
我見到的那女孩是誰, 
Staring straight back at me?
兩眼直直地望著我。 
When will my reflection show
何時我的倒影才能顯示出 
Who I am inside?
真正的自我。 
I am now in a world
我此時身在一個世界, 
Where I have to hide my heart
在這裡我不得不掩飾我的內心世界。


And what I believe in 以及我所信仰的。 
But somehow
但無論如何, 
I will show the world
我將告訴這世界, 
What’s inside my heart
我心中的秘密, 
And beloved for whom I am
我愛這樣的我。

Who is that girl I see,我見到的那女孩是誰, 
Staring straight back at me?
兩眼直直地望著我。 
Why is my reflection someone
為何我自己的倒影 
I don’t know?
我自己卻都不認識? 
Must I pretend that
難道我必須 
I’m someone else for all time?
一直都扮演一個非我的角色?

There’s a heart that must be free to fly有一顆心需要自由飛翔,

That burns with a need 
To know the reason why
它迫切地需要知道 
Why must we all conceal what wethink, how we feel?
為何我們都得隱瞞自己在想什麼,自己的真正感受

Must there be a secret of me難道有一個秘密, 
I’m forced to hide?
必須要我隱藏? 
I won’t pretend that I’m someone else For all time
我不會一直去扮演另一個身份角色。

When will my reflection show Who I am inside 何時我的倒影才能顯現出真正的自我 
When will my reflection show Who I am inside
何時我的倒影才能顯現出真正的自我

 
 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()